spot_img
Altele
    AcasăNews AlertBenzina și motorina, mai scumpe de la 15 septembrie

    Benzina și motorina, mai scumpe de la 15 septembrie

    Călătoriile noastre cu mașina vor fi mai costisitoare de la 15 septembrie, dată de la care motorina și benzina vor avea prețuri indexate. Guvernul tocmai a majorat acciza la carburanți, ceea ce face ca un plin de motorină să coste cu circa 15 de lei mai mult.

    Guvernul vrea mai mulți bani la buget de la producătorii de carburanți, motiv pentru care a aprobat majorarea accizelor, în două etape, cu câte 16 bani pe litru. Prima majorare va fi făcută la 15 septembrie 2017 (16 bani pe litru), urmând ca cea de-a doua să intre în vigoare la 1 octombrie (tot 16 bani pe litru). Deși i-a amenințat cu amenzi pe „benzinari” dacă vor scumpi produsele petroliere, e de așteptat ca aceștia să reacționeze imediat la noile reglementări. Noile valori ale accizelor înseamnă automat o „gaură” de 32 de bani pe litru în buzunarul companiilor de carburanți, pierdere pe care aceștia nu vor fi de acord să o suporte singuri. Așa că, e de așteptat ca de la 15 septembrie, motorina și benzina să coste mai mult cu 32 de bani.

    „Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire, iar atunci a fost scoasă pentru a uşura povara fiscală pe cetăţeni. Dacă tot nu s-a uşurat, să o punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital, că nu am scos-o ca să se îmbogăţească distribuitorii”, a tunat premierul Mihai Tudose.

    Aceste modificări vor duce la creșterea prețului la pompă cu 32 de bani pe litru. Un plin de benzină va costa, astfel, cu circa 30 de lei mai mult.

    Transportatorii, cei mai revoltați

    Reprezentanții Federaţiei Operatorilor Români de Transport amenință cu proteste organizate la nivel național. Transportatorii sunt revoltați de măsura luată de Guvern, arătând că un plin de carburant la un camion de marfă va costa acum cu 450 de lei mai mult.

    „Orice eurocent diferenţă în costul operaţional influenţează direct competitivitatea companiilor româneşti din transporturile terestre, mutând totodată consumul de carburant în afară României. Bugetul de stat pierde astfel, din două cauze, sume importante. Consumatorii „captivi”, ce nu pot alimenta decât în ţară, sunt în imposibilitatea de a transfera creşterile în tarifele prestate, iar pentru un camion, o singură alimentare reprezintă un efort financiar suplimentar de 450 lei”, spun aceștia într-un comunicat de presă.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: