spot_img
7.9 C
Târgu Jiu
marți, aprilie 23, 2024
Altele
    AcasăActualitateRealitatea este cosmetizată de... statistici! Promovabilitatea la bacalaureat ascunde altceva

    Realitatea este cosmetizată de… statistici! Promovabilitatea la bacalaureat ascunde altceva

    uvtCreșterea promovabilității la bacalaureat ascunde incapacitatea statului de a oferi o alternativă pentru unul din doi absolvenți de gimnaziu. Ratele de promovare cresc pentru că mulți tineri nu mai dau acest examen!

    Rectorul Universității de Vest din Timișoara, prof. Univ. Dr. Marilen Pirtea, susține că mulți absolvenți ai liceului nu mai dau examenul de bacalaureat, iar faptul că în ultimii a crescut rata promovabilității este dovada acestui lucru! De asemenea, „incapacitatea statului român de a oferi tinerilor șansa unui viitor decent este evidentă în momentul în care ne dăm seama că aproape jumătate dintre absolvenții de gimnaziu ajung să nu promoveze bacalaureatul.

    Dacă ne uităm la ratele de promovabilitate a examenului de bacalaureat, observăm că acestea se înscriu pe o tendință ascendentă. Însă, dacă ne raportăm la numărul elevilor care au absolvit gimnaziul, vom vedea că, în medie, aproape unul din doi elevi nu obțin diploma de bacalaureat. Cifrele sunt preluate dintr-o analiză a specialiștilor de la Centrul de Politici Publice al Universității de Vest din Timișoara. Concluzia acestora este una alarmantă: ratele de promovare a bacalaureatului cresc pentru că mulți tineri nu mai dau acest examen!”, a spus rectorul Marilen Pirtea. Această situație este una foarte nefericită. „Aproape jumătate dintre generațiile de tineri nu contribuie la dezvoltarea României, într-o etapă în care am ajuns la un deficit de forță de muncă. Desigur, după 8 – 12 ani în care le-a fost plătită școlarizarea, din banii noștri, ai tuturor celor care contribuim la bugetul de stat. Bacalaureatul diferențiat nu este o soluție, ci încă un remediu care ne deturnează de la problema reală: incapacitatea statului român de a găsi o soluție pentru acești tineri. Esențială este o alternativă, care, indiferent cum se numește, filieră tehnologică, școli de meserii, învățământ dual, să constituie baza pentru evoluția profesională a acestor tineri”, a mai afirmat rectorul Pirtea. Acesta și-a manifestat public intenția de a căuta susținere pentru un proiect legislativ prin care să fie adaptată legislația din domeniu. În acest fel, rectorul spune că se va șansa la un viitor decent zecilor de mii de tineri pe care statul omite să îi includă în statistici.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: