spot_img
14.7 C
Târgu Jiu
sâmbătă, aprilie 20, 2024
Altele
    AcasăActualitateSistemul cardului de sănătate, blocat! Pacienții sunt plimbați de două ori ca...

    Sistemul cardului de sănătate, blocat! Pacienții sunt plimbați de două ori ca să rezolve o problemă

    Medicii și farmaciștii gorjeni au semnalat din nou, zilele trecute, probleme privind sistemul informatic al cardului naţional de sănătate, acesta fiind blocat din nou. Blocarea cardului de sănătate i-a revoltat pe bolnavii care aveau programare la cabinetele din Policlinica Târgu-Jiu.

    Sistemul cardului de sănătate, blocat! Pacienții sunt plimbați de două ori ca să rezolve o problemăOamenii sunt nevoiți să aștepte mult mai mult pentru a își lua rețetele, sistemul funcționând intermitent sau blocându-se pentru câteva ore chiar. Nu a mers nici luni și nici ieri, spre nemulțumirea celor care au venit de la zeci de kilometri ca să își ia o rețetă. Pacienții spun că, de când au început să se folosească cardurile de sănătate, apar foarte multe probleme legate de acest dispozitiv. Pe 16 ianuarie a apărut defecțiunea, dar nici ieri sistemul nu a mers așa cum trebuia. „Pe 16.01.2017, începând cu ora 11:00, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate a fost indisponibilă datorită unor probleme tehnice. Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line. Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispoziţiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările şi completările ulterioare”, a transmis CNAS. Astfel de probleme apar destul de des spre nemulțumirea pacienților și a angajaților sistemului medical. Dacă sistemul cardului de sănătate este blocat, nu poate fi verificată calitatea de asigurat a pacienţilor.

    Activitate îngreunată

    Vasile Stănculete, directorul Policlinicii Târgu-Jiu, spune că datorită funcționării intermitente a cardului de sănătate, pacienții sunt rechemați, la un interval de câteva ore, de la consultaţie, pentru a-și lua rețetele medicale. „Au fost ceva probleme cu cardul de sănătate, căci sistemul funcționează cu intermitențe. Am făcut consultațiile mai greoi și se eliberează mai greu rețetele compensate. Întâmpinăm greutăți, dar putem să rezolvăm problemele oamenilor, i-am amânat pentru câteva ore și i-am chemat peste câteva ore. Activitatea este îngreunată, adevărat. Sistemul nu înregistrează consultațiile și pacienții sunt plimbați de două ori ca să rezolve o problemă”, a spus medicul Vasile Stănculete, directorul Policlinicii Târgu-Jiu. „Nefuncţionarea platformei informatice a generat mereu un stres de neimaginat oricărui medic sau farmacist obligat să o folosească. Avem foarte multe cazuri, complicate, pe care nu putem valida din cauză că nu funcţionează cardul de sănătate. Sunt şi pacienţi care îl uită acasă şi nu poţi să îl refuzi, mai ales dacă e venit de la zeci de kilometri. Oamenii înțeleg mai greu că nu este vina medicului sau a farmacistului și se supără”, a spus un medic de familie din Târgu-Jiu. Daniel Șurlea, directorul Casei de Asigurări de Sănătate Gorj, a afirmat că până la remedierea defecțiunii tehnice, serviciile medicale și farmaceutice funcționează în regim off-line. „De pe 16 ianuarie sunt probleme cu cardul, dar asta nu trebuie să fie un impediment. Furnizorii pot să lucreze în regim off-line și pot lucra și transmite datele după ce își revine sistemul. Dacă sistemul cardului nu merge, la validarea serviciilor se va ține cont de acest lucru și se emite un ordin al șefului CNAS și serviciile vor fi validate. Regulile se aplică pentru perioadele afișate pe site-ul CNAS”, a spus Daniel Șurlea, șeful CJAS Gorj. Acesta spune că apar probleme legate de mentenanța sistemului cardului de sănătate la nivel național.

    Erorile, tot mai dese în ultimul an

    Cardul de sănătate dă bătăi de cap destul de des atât medicilor, farmaciștilor, și mai ales pacienților. Chiar dacă admit că sistemul informatic e plin de „bube”, autorităţile au încheiat recent contractul pentru mentenanţa cardului de sănătate. Sute de mii de români au solicitat adeverinţe de asigurat şi au declarat pe proprie răspundere că nu vor instrument electronic. Adeverinţele sunt valabile timp de trei luni, după care se solicită reînnoirea, astfel neavând nevoie de card de sănătate.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: