spot_img
9 C
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăEditorialCARTE MULTĂ STRICĂ (?)

    CARTE MULTĂ STRICĂ (?)

    Nelu-Pochea-2016Priveam cu ceva timp în urmă pe un canal de televiziune care prezintă viaţa animalelor de pe toată planeta, cât şi pe cei ce se ocupă de protecţia, sănătatea şi îngrijirea lor. Protagonist în aceea emisiune, la acea oră, era un câine bolnav, care fusese adus la o clinică de specialitate. Medicul veterinar, de serviciu, după ce a recurs la un consult preliminar specific, a deschis o carte de dimensiuni mai mari, să se documenteze cu amănunte legate de maladia de care suferea patrupedul, dar şi despre medicamentaţia pe care urma să-i fie administrată. Apoi, spre amuzamentul său, al asistentelor de serviciu, dar şi spre uimirea mea, a exclamat nedumerit: „Nu ştiu pentru ce a trebuit să fac cinci ani de facultate, când în practică, totul se rezumă la o carte şi o trusă medicală !”. Mi-a venit în minte imediat, explicaţia, cum desigur i-a venit oricărui privitor al acelei emisiuni, anume că, dacă nu studia în acei ani, nu ar fi fost în stare să înţeleagă noţiunile acelei cărţi. Dar, să recunosc, m-am gândit pe de altă parte, că ştie el ce ştie, dacă totuşi, nedumerirea lui era reală. Am făcut această introducere pentru că la noi, în România, din mai multe motive, marea majoritate a absolvenţilor, îşi pun întrebări, îşi exprimă nedumeriri, asemănătoare cu cea a medicului american. De fapt, cele mai multe nedumeriri se nasc din timpul studiilor, când elevul, studentul, sau masterandul român, nu mai înţelege pentru ce învaţă, dacă şansele lui pentru integrare sunt aproape nule. Mult mai alarmant este faptul că până şi la gimnazii se pune această problemă. Cursanţilor de orice vârstă, li s-a întipărit în minte mai mult ideea că „degeaba înveţi, că oricum nu ai şanse de integrare”, decât ideea „dacă nu înveţi, nu ai nicio şansă mai târziu”. Slaba comunicare, sau uneori lipsa totală de comunicare dintre elevi şi părinţi, sau părinţi profesori, este unul din motivele dezastrului din învăţământul românesc. Lupta părinţilor pentru supravieţuirea familiei, emigrarea lor în vederea obţinerii unor venituri, a condus la o reducere la minim a timpului petrecut împreună cu copiii, ceea ce are drept consecinţă, o educaţie precară. Pe de altă parte, putreziciunea din sistemul de învăţământ românesc a condus la starea dezastroasă în care se află acesta de mult timp. Incapacitatea celor care s-au perindat pe la conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, a fost dovedită de fiecare dată. Nimeni nu a putut să-şi dovedească ori curajul, ori capacitatea de a recurge la o reformă sănătoasă. Poate şi de teama că efectele ar putea fi mult mai dezastroase. Este bine ştiut faptul că făcând excepţie doar liceele de prestigiu, pregătirea elevilor este la limita modestiei, uneori chiar alarmantă, ca să nu spun hilară. Datul din umeri, reprezintă o stare de fapt. Aceşti elevi, mâine vor fi studenţi. La ce să te aştepţi din partea lor, din moment ce au absolvit liceul la nivel de habarnişti? Evident că nu te poţi aştepta la nimic. Tot aşa termină şi o facultate, iar apoi încep văicăreala, că nu li se asigură locuri de muncă. Dacă îi chemi la un concurs, o iau la fugă . Ştiu ei ce ştiu. Sau mai îndată, ce nu ştiu.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: