Acasa / Eveniment / Peste 120 de controale desfăşurate de CJPC Gorj, în decembrie

Peste 120 de controale desfăşurate de CJPC Gorj, în decembrie

Pe parcursul lunii decembrie 2014, activitatea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj s-a concretizat prin efectuarea unui număr de 121 acţiuni de control. Acestea au avut ca scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor.

Acţiunile tematice de control s-au desfăşurat în conformitate cu Programul privind tematicile de control al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor precum şi în conformitate cu Planul Propriu al CJPC Gorj privind tematicile de control, fiind efectuate verificări preponderent în segmentul produselor alimentare. Controalele comisarilor gorjeni au vizat în primul rând comercializarea şi etichetarea preparatelor din carne; conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitatea alimentelor specifice sărbătorilor de iarnă dar şi a produselor de post, precum şi depozitarea şi comercializarea produselor cerealiere şi de panificaţie; modul de distribuţie a produselor alimentare conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 96/2002, cu modificările şi completările ulterioare (şcoli şi grădiniţe); comercializarea ghirlandelor electrice; prestarea serviciilor de organizare a meselor festive şi prestarea serviciilor de alimentaţie publică raportat la prevederile legii nr. 349/2002 privind pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun. Astfel, au fost verificate circa 1600 kg produse alimentare, fiind constatată cu abateri o cantitate de circa 500 kg. Cele mai multe dintre abateri au fost privind comercializarea produselor alimentare fără inscripţionarea datei durabilităţii minimale; neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil şi lizibil pentru consumatori; lipsa preţurilor sau neafişarea acestora / unitatea de măsură; lipsa numelui producătorului; lipsa informării asupra sortimentului, dar şi alte nereguli.

27 de sesizări din partea consumatorilor

De asemenea, au fost înregistrate şi soluţionate un număr de 27 sesizări din partea consumatorilor, petiţii care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. Aspectele reclamate au privit: servicii de transport persoane, telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, contracte de telefonie fixă/mobilă sau cablu TV, modul de afişare a preţurilor, tablete, telefoane mobile, electrocasnice, servicii de furnizare internet, acumulatori auto, componente IT, credite de consum sau promoţii. Urmarea cercetării reclamaţiilor au fost constatate întemeiate un număr de 16 reclamaţii şi au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor precum şi reparaţii fără costuri pentru consumatori. Urmarea verificărilor efectuate un număr de 73 operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional, dintre care un număr de 42 cu amenzi în valoarea totala de 54.700 lei. Totodată, au fost dispuse măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru 31,3 kg produse alimentare în valoare de 388 lei şi oprire definitivă de la comercializare pentru 29 kg produse alimentare în valoare de 454,15 lei.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*