spot_img
9.6 C
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăNationalGuvernul a adoptat metodologia de calcul şi tarifele maxime pe kilometru ce...

    Guvernul a adoptat metodologia de calcul şi tarifele maxime pe kilometru ce pot fi percepute în transportul şcolar

    microbuz-scolarGuvernul a adoptat miercuri metodologia de calcul şi tarifele maxime pe kilometru ce pot fi percepute în transportul şcolar, informează Executivul într-un comunicat transmis AGERPRES.

    Conform sursei citate, tarifele maxime pentru abonamentele acordate elevilor ce pot fi practicate de operatorii de transport rutier variază de la 10 lei (fără TVA) pentru distanţa minimă de 3 kilometri, până la 174 de lei (fără TVA) pentru distanţa maximă de 50 de kilometri.

    „Reglementarea unui tarif maximal se impunea în condiţiile în care tarifele practicate de operatorii de transport public au variaţii foarte mari pentru aceeaşi distanţă, preţurile maxime fiind şi de până la 13 ori mai mari decât preţurile minime”, se precizează în comunicat.

    Potrivit Executivului, actul normativ adoptat miercuri este complementar ordonanţei de urgenţă aprobate în luna octombrie, prin care operatorii de transport rutier sunt obligaţi să emită abonamente pentru transportul elevilor, decontate integral din bugetul de stat pentru distanţe de până la 50 de kilometri. Contractele de transport în curs, valabil încheiate, în baza cărora sunt practicate anumite tarife pentru serviciile publice de transport al elevilor, nu pot fi modificate până la ajungerea la termen decât prin acordul părţilor, arată sursa citată.

    Guvernul precizează că tarifele maxime pentru abonamentele de transport şcolar sunt valabile până la 1 septembrie 2017. Ulterior, autorităţile competente în domeniu vor efectua o analiză în vederea actualizării de către Guvern a nivelului tarifelor în funcţie de noile costuri ale companiilor de transport, precum şi pentru a se stabili dacă există zone omogene din punct de vedere al condiţiilor specifice furnizării serviciului de transport, care să justifice stabilirea de tarife diferenţiate.

    Executivul mai spune că decizia face parte din măsurile de combatere şi reducere a abandonului şcolar, în condiţiile în care principala cauză o reprezintă costurile aferente participării la cursuri. Conform datelor existente la nivelul Ministerului Educaţiei, în anul şcolar 2015 – 2016 peste 125.000 de elevi au făcut naveta zilnic folosind transportul rutier pentru a ajunge la cursuri.

    „Măsura a fost luată având în vedere că România este a treia ţară din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte părăsirea timpurie a şcolii, 19,1% din populaţia de 18 – 24 de ani, rată care a crescut de la 17,3% în 2013. De asemenea, s-a avut în vedere şi faptul că unul din cinci elevi din învăţământul secundar superior face naveta pentru a ajunge la ore, peste jumătate din populaţia cu vârsta cuprinsă între 15 şi 19 ani locuieşte în mediul rural, iar liceele şi şcolile profesionale sunt situate în general în zona urbană”, se mai spune în comunicat.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: