spot_img
9.2 C
Târgu Jiu
joi, aprilie 25, 2024
Altele
    AcasăActualitate80% dintre gorjeni şi-au activat cardurile de sănătate

    80% dintre gorjeni şi-au activat cardurile de sănătate

    Nu mai puțin de 164 de mii de carduri de sănătate au fost activate în județul Gorj la câteva luni de la implementarea noului program de sănătate, ceea ce dovedește un interes crescut din partea asiguraților de a intra în normalitate și a lăsa deoparte scepticismul. Cum tot mai multe servicii medicale au fost acordate în baza acestui card, eficiența lui a crescut.

    cititor-card-sanatate

    daniel-bondoc-(1)Numărul cardurilor de sănătate ridicate de asigurați și activate crește verstiginos, astfel că și Gorjul stă bine la acest capitol, alături de județele în care oamenii au înțeles rolul și motivele pentru care cardul trebuie să devină ca o carte de vizită pentru asigurat și să-l scutească de birocrație și drumuri în plus. Dacă la începutul introducerii, cardul s-a lovit de refuzul a zeci de gorjeni, situația s-a schimbat în prezent, potrivit conducerii CJAS Gorj. „La nivelul judeţului Gorj, avem la ora actuală aproape 164.000 din ele deja activitate, un procent de aproape 80%, ceea ce ne situează pe locuri fruntaşe la nivel naţional şi dovedeşte că oamenii au intrat în posesia cardurilor, că le-au activat deja şi că încep să le folosească. Foarte multe din servicii sunt făcute pe baza cardurilor şi probabil că atunci când nu se vor mai deconta decât pe baza cardului de sănătate, nu vor fi probleme. În ultimele trei săptămâni nu a mai venit nici măcar o singură cerere de refuz, ceea ce înseamnă că totuşi oamenii au înţeles că nu este nimic rău în a folosi cardul”, a declarat Daniel Bondoc, directorul CJAS Gorj.

    3000 de carduri pierdute

    Nu au lipsit nici cazurile de pierderi ale cardului sau deteriorări şi în care asigurații s-au adresat Casei de Sănătate Gorj pentru duplicat, dar au fost și cazuri în care cardurile au venit defecte de la Imprimeria Naţională. În situaţia în care pierderea cardului se produce din vina Poștei române, asiguratul nu va trebui să suporte costul unui duplicat. În caz contrar, când pierderea a fost din vina asiguratului, se va emite din nou, contra unei sume de 15 lei, achitate de către acesta. Numărul cardurilor rătăcite laolaltă cu cele neemise ajunge la 3 mii. „Din păcate, avem în jur de 3000 de cereri, din câte ştiu eu, cu tot cu carduri care nu au fost emise şi carduri care au fost pierdute. Procentual sunt foarte puţine, dar ca şi număr sunt destul de mulţi oameni care le-au rătăcit. Mulţi dintre ei au reclamat că n-ar fi ajuns din cauza Poştei Române, după care au revenit şi au spus că de fapt s-au rătăci. Au fost şi trei carduri care au fost defecte şi care au fost returnate, dar în principiu, per total, nu sunt probleme deosebite”, a explicat Daniel Bondoc. Eliberarea unui nou card naţional se face în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei cereri la Casa de Asigurări. Până la eliberarea noului card naţional, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se realizează pe baza unei adeverinţe eliberate de casele de asigurări la fel ca și velor care refuză primirea lui din motive religioase și care este valabilă 3 luni de zile. Utilizarea cardului reprezintă dovada că asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale. În acest fel se validează serviciul de care a beneficiat, în vederea decontării din fondul de asigurări sociale de sănătate. Pentru serviciile medicale de urgenţă nu este necesară utilizarea cardului de sănătate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate cât şi celor neasigurate.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: