La ultima ședință de Colegiu Prefectural conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate Gorj a prezentat situația unității. Amalia Făgaș a punctat faptul că numărul mic de angajați face ca instituția să nu obţină rezultatele dorite în activitatea desfășurată.
“Principalele dificultati intampinate in realizarea oiectivelor in anul 2021 au fost: existenta unor structuri deficitare din punct de vedere al numarului de personal. Pana la data de 31.07.2021, Casa de Asigurari de Sanatate a Judetului Gorj a functionat cu un numar de 40 de posturi ocupate si 13 posturi vacante, iar la data de 01.08.2021 s-a vacantat un post/functie publica de executie, functionand cu un numar de 39 de posturi si 14 posturi vacante. Acest lucru a determinat redistribuirea de sarcini, atribuţii, responsabilităţi, rezultate din normele interne de funcţionare, către alţi salariaţi şi implicit un volum de muncă suplimentar necesar a fi desfăşurat de către aceştia, existând astfel riscul ca nu întotdeauna să fie obţinute rezultatele dorite.
-neefectuarea de cursuri de formare profesională de catre personal, din lipsa alocarii de fonduri in acest sens;
-apariţia cu întârziere a normelor sau metodologiilor de aplicare a unor legi;
– tratarea de catre furnizori a multor prevederi legale ca fiind doar un act birocratic, greu de insusit, iar implementarea masurilor lasate ca urmare a nerespectatii conditiilor din contract se face cu greutate.
Pentru perioada urmatoare se vor avea in vedere urmatoarele masuri de imbunatatire a activitatii Casei de Asigurari de Sanatate Gorj: identificarea nevoilor reale de servicii medicale la nivelul judetului si realizarea unei accesibilitati optime a populatiei; reducerea birocratiei in sistemul de asigurari sociale de sanatate prin utilizarea la maxim a infrastructurii informatice si eliminarea redundantelor documentelor gestionate; asigurarea echilibrului bugetar şi întărirea disciplinei financiare şi contractuale la nivel local; monitorizarea derulării contractelor cu furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare și recuperarea creantelor constatate prin actiunile de control”,a transmis director-general CJAS Gorj, Amalia Făgaş.