spot_img
6.2 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăActualitateGeorge Robonţu, omul care a inventat triciclul

    George Robonţu, omul care a inventat triciclul

    Doi elevi premianţi ai cursului de Redactori Media din Motru, Alexandra Şalavarin şi Andrei Păunescu, au avut de realizat primul lor interviu „live” cu o personalitate din Motru. Redactorul Andrei Păunescu a avut ideea de a lua un interviu unui personaj de top din Motru, un inventator şi un producător de prototipuri de vehicule cu un design deosebit, o serie mică de triciclete, elegante şi ergonomice. Tot Andrei Păunescu a avut ideea să colaboreze cu colega lui de clasă Alexandra Şalavarin, care a pregătit interviul proiectând 38 de întrebări inteligente. Vă propunem să fiţi martorii acestui interviu pentru a analiza mai multe aspecte: modul de intervievare, succesiunea întrebărilor, descrierea triciclului, modul lui de utilizare, posibilitatea de a fi exportat, dar şi modul de promovare al unui produs gorjean în Europa de Vest.

    Noi cei doi redactori media Alexandra şi Andrei ne-am deplasat cu aparatul de fotografiat şi cu lista de întrebări la atelierul de producție al unui inventator motrean, simpatic și eficient:

    Redactor: Cum vă numiţi domnule inventator?
    George Rabonţu: Rabonţu George, cu numele de brand Giron.
    Red: Ce vârstă aveţi acum, domnule Giron?
    G.B: Vă răspund exact de pe agenda mea de pe laptop: 38 de ani, 3 luni şi 12 zile.
    Red: Cu ce vă ocupaţi în prezent şi ce vă face viaţa mai frumoasă?
    G.B: Mi-au plăcut şi îmi plac biciclete de toate formele, dimensiunile, culorile, felurile de teren.
    Red: Care este hobby-ul dumneavoastră preferat care vă consumă tot timpul şi energia?
    G.B: Am mai multe hobby-uri pe care le finalizez în atelierele mele: bicicletele + tricicletele

    Triciclul invenţie gorjeană

    Red: Observ că aveţi un show-room foarte cochet, extrem de eficient şi ticsit cu biciclete şi
    piese. Este expus şi elegantul triciclu cu steag în formă de pasăre măiastră. Ce nume
    are?
    G.B: I-am pus un nume inspirat din logistica jocurilor logice pe computer: Trik Mutant Number 1
    Red: Acum să aflu că sunteţi şi un fan al Internetului. Care sunt dimensiunile de gabarit?
    G.B: Tricilul meu este o construcţie suplă. Lungimea 1.90 m, lăţimea 1.20 m şi înălţimea 0.80 m
    Red: Ce greutate are triciclul ?
    G.B: Este cu puţin mai mult decât o bicicletă de rulat pe drumurile de munte. Deci 18 kg.
    Red: Ce capacitate are portbagajul amplasat în spatele triciclului ?
    G.B: Ca la oricare bicicletă: 40 litri
    Red: Cine poate folosi cu precădere acest triciclu ?
    G.B: Orice om. Totuşi adolescenţii şi tinerii sunt atraşi de performanţele şi designul triciclului.
    Red: Cum parcaţi şi asiguraţi triciclul când trebuie să faceţi cumpărături în oraş ?
    G.B: Ca oricare vehicul. Şi pentru siguranţă triciclul are o frână suplimentară de mână pe roata
    de spate şi 2 frâne de serviciu, amplasate pe roţile din faţă stânga şi dreapta.

    Avantajele triciclului

    Red: Ce avantaje oferă triciclul celui care îl foloseşte?
    G.B: Patru avantaje. Iată-le: 1. poziţie ergonomică (deoarece omul stă relativ culcat pe triciclu)
    2. stabilitate maximă în mers (deoarece se sprijină în trei puncte) 3. sprint la plecare (viteza
    mare la plecare de pe loc) 4. vitezele pot fi schimbate în mers. Triciclul poate atinge viteza
    de 24 – 30 km/h şi este dotat cu un vitezometru digital, ce funcţionează permanent.
    Red: Mai descrieţi, vă rugăm şi dotările pe care le are triciclul !
    G.B: Triciclul este dotat cu 2 oglinzi retrovizoare, un claxon manual bifonic, aripi apărătoare din
    plastic la cele trei roţi.
    Red: De ce materiale v-aţi folosit când aţi realizat triciclul?
    G.B: Şasiul este realizat din ţeavă de oţel, roţile de faţă sunt cu 48 de spiţe, iar roata din spate
    este de Mountain Bike. Transmisia este pe lanţ din otel, piesele sunt de bună calitate,
    originale – japoneze (Shimano Deore)
    Red: De ce aţi ales varianta cu trei roţi în loc de două?
    G.B: Pentru a avea stabilitate maxima, nu se răstoarnă pe drum accidentat şi la viraj maxim.
    Red: Ce sisteme de avertizare are triciclul pentru deplasarea de seară şi de noapte?
    G.B: 3 licurici roşii intermitenţi pe spate, un licurici intermitent pe faţă, lanternă, ochi de pisică de
    culoare portocalie pe fiecare roată.
    Red: Cum se schimbă vitezele?
    G.B: în timpul mersului, manual ca la o bicicleta obişnuită (având schimbătoare secvenţiale).
    Red: Ce faceţi în caz de ploaie?
    G.B: Ne oprim, acoperim triciclul folosind o pelerină din material impermeabil.
    Red: Cum mai puteţi lua încă un pasager pe triciclu ?
    G.B: Foarte simplu, ca la orice bicicletă. A doua persoană poate sta confortabil pe portbagaj.
    Red: Cât timp v-a luat construcţia prototipului?
    G.B: Să facem un calcul simplu: 10 zile lucrătoare X 5 ore pe zi = 52 de ore.
    Red: Cât v-a costat realizarea prototipului ?
    G.B: 1.480 lei.

    Punctele slabe ale triciclului

    Red: Nu există trasee speciale pentru triciclete. Cum comentaţi ?
    G.B: Nu este nevoie.
    Red: La înălţimea mică a triciclului noxele degajate de maşini vin direct în faţă
    G.B: Ţevile de eşapament sunt amplasate pe stânga, iar cu triciclul se merge cât mai pe dreapta
    benzii, noxele se dispersează în atmosferă la distanţa de 4 m faţă de maşină.
    Red: Ce lungime are lanţul de tracţiune şi cum se asigură protecţia lui?
    G.B: Lanţul de 3 m circulă printr-un tub de pexal din plastic, lubrifiant (uleiul se toarnă în tub)
    Red: Cum vă feriţi de eventualii câini comunitari care atacă violent bicicliştii?
    G.B: Câinii nu atacă triciclul deoarece rămân surprinşi de forma şi gabaritul lui.

    Enumeraţi 5 puncte forte ale triciclului dumneavoastră:

    1. Poziţia confortabilă, ergonomică şi consumul minim de energie musculară.
    2. Stabilitatea maximă pe orice teren. În viraje roţile din faţă se înclină.
    3. Demararea rapidă la plecare.
    4. Elementul surpriză asigurat de design-ul modern.

    Brevetarea invenţiei triciclului

    Red: Aţi colaborat cu OSIM-ul (Oficiul de Standarde Invenţii şi Mărci) din Bucureşti?
    G.B: Nu am colaborat. Nu am obţinut Brevetul deoarece costă foarte mult şi este valabil un an.
    Red: Ce aprobări vă trebuie de la Poliţia Rutieră pentru a folosi triciclul pe drumuri?
    G.B: Nici o aprobare

    Folosirea tricicletei în ţară şi în Europa

    Red: Poate fi folosit triciclul în staţiunile de pe litoralul nostru?
    G.B: Bineînţeles. Poate fi folosit, ca plimbări de agrement în staţiunile noastre de pe litoral.
    Red: Cum apreciaţi exportul prototipului dumneavoastră în ţările Europei de Vest?
    G.B: Momentan eu pot produce o serie limitată.

    Un alt element de surpriză

    În urma interviului vreau să vă împărtăşesc că am descoperit un element de surpriză total: Domnul George Rabonţu a realizat şi triciclul pentru 2 persoane cu pedalare independentă. Aceasta este o invenţie ce trebuie brevetată la OSIM, deoarece ea poate fi vândută la firmele prestigioase de fabricare a bicicletelor din Europa, China sau America. Iată cum o invenţie gorjeană de excepţie poate fi promovată în lumea noastră tot mai avidă de transporturi ecologice şi binecuvântate pentru sănătatea noastră.

    Alexandra ŞALAVARIN
    Andrei PĂUNESCU

    Te-ar mai putea interesa

    5 COMENTARII

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: