După ce în presă au apărut acuzațiile fostului primar al Municipiului Motru, Dorin Hanu privind realizarea unui studiu de trafic necesar în cadrul proiectului ”Mobilitate Urbană Durabilă în Municipiul Motru”, actualul primar, Gigel Jianu, a dorit să facă unele precizări.
Astfel, conform acestuia în perioada 2017-2018, Municipiul Motru a pregătit proiectul ”Mobilitate urbana durabila în Municipiul Motru” în valoare de 21.747.648.05 lei, pentru obținerea finanțării din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Acest proiect este unul complex și include printre altele modernizarea sistemului de transport, amenajarea de piste de biciclete și asfaltarea străzilor,
”Proiectul „Mobilitate urbană durabilă în Municipiul Motru” este un proiect complex, care include infrastructură și mijloace de transport necesare pentru funcționarea unui sistem de transport public ecologic și eficient, modernizarea infrastructurii rutiere pe străzile pe care vor circula mijloacele de transport public (Str. Motrului, Str. Glogovenilor, Str. Ciobănești – Ploștina) și amenajarea de piste pentru biciclete. Implementarea proiectului va îmbunătăți accesibilitatea cetățenilor din toate localitățile componente ale Municipiului Motru către zona centrala în care se desfășoară activități socio-economice și administrative și va contribui la reducerea gradului de utilizare a autovehiculelor personale”.
Investițiile sunt de strictă
necesitate
Conform acestuia toate investițiile propuse sunt de
strictă necesitate și contribuie la îmbunătățirea calității vieții tuturor
locuitorilor Municipiului Motru. De asemenea, prin modernizarea străzilor
Motru, Glogovenilor și Ciobănești, se reduce considerabil timpul de deplasare
pentru locuitorii din localitățile Râpa și Ploștina.
Toți cetățenii merită să beneficieze de acces la
infrastructura de transport de buna calitate.
”Obiectivul acestui proiect nu este doar
asfaltarea străzilor cu intensitate ridicata a traficului “circulate”, așa cum
invoca fostul primar PSD Dorin Hanu, ci de a crea un sistem de transport
eficient, ecologic și modern care să asigure o acoperire la nivel urban și care
să determine reducerea emisiilor de CO2 și îmbunătățirea accesibilității
modurilor de transport prietenoase cu mediul (transport public, pietonal, cu
bicicleta).
De altfel, nu este prima dată când fostul primar
Hanu critică nefondat acțiunile de dezvoltare din Municipiul Motru și când
încearcă să determine, prin diverse metode, blocarea, tergiversarea sau chiar
stoparea unor investiții, menite să crească nivelul de trai în municipiul
Motru.
Mergem înainte și ne continuam proiectele!
Locuitorii Municipiului Motru, indiferent de strada pe care locuiesc, trebuie
să beneficieze de condiții normale de trai”, a mai transmis Gigel Jianu.
”Nu mă voi opri”
Primarul spune că nu se va opri din a continua dezvoltarea municipiului Motru penru ca locuitorii să beneficieze de condiții normale de a trăii așa cum au făcut-o primarii PNL ai orașelor mari precum Cluj-Napoca, Arad, Oradea, Timișoara, Alba-Iulia, Suceava, Brașov, Ploiești, care se află în topul clasamentului privind dezvoltarea economico-socială și atractivitate teritorială.
Revenind la nivel județean, în cadrul axei de finanțare dedicată mobilității urbane durabile, au fost depuse proiecte pentru 4 localități: Orașul Bumbești-Jiu, Orașul Novaci și Municipiul Motru.