spot_img
13.4 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăActualitateGorjul duce lipsă de promovare turistică în mediul virtual!

    Gorjul duce lipsă de promovare turistică în mediul virtual!

    gorj-turismZiua Mondială a Turismului a fost marcată, ieri, la Târgu-Jiu, prin discuţii şi concursul „Gorjul Turistic”, desfăşurat de elevi gorjeni de la clasele cu specializarea turism. Cu acest prilej, oficialii Gorjului, dar şi ai turismului din judeţ au purtat discuţii cu reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Turism, cu privire la promovarea zonelor turistice. Însă, o primă problemă pentru care Gorjul, deşi judeţ cu o bogată „zestre” turistică, este ocolit de turişti, a fost identificată: lipsa promovării suficiente în mediul virtual.

    Principalul obiectiv al întâlnirilor şi dezbaterilor de ieri a fost strategia de promovare a judeţului Gorj. Reprezentanţii din turism recunosc că promovarea judeţului a fost una anemică, până la ora actuală, dar se aşteaptă la minuni din partea GAL- urilor înfiinţate. „Dacă până acum iniţiativele au fost destul de plăpânde, anumiţi agenţi economici cu activitate turistică, odată cu realizarea acestor asociaţii în care sunt implicate consiliile locale, primăriile din localităţile din partea de nord a judeţului Gorj, considerăm că lucrurile vor intra pe un făgaş bun şi, de acum înainte, Gorjul va fi promovat la adevărata lui valoare”, a declarat reprezentantul ANTREC, Ştefan Popescu.

    Operatorii de turism, dezinteresaţi

    Este necesară mai multă implicare, atât din partea administraţiilor publice locale, cât şi din partea reprezentanţilor pensiunilor şi hotelurilor din circuitul turistic. Aceştia trebuie să pună la dispoziţia turiştilor o gamă variată de servicii şi programe. Şi reprezentanţii Salvamont Gorj au pus deja la dispoziţia turiştilor, panouri de informare, iar această acţiune continuă, dar fără implicarea agenţilor economici, este nesemnificativă această investiţie. „În ultimele săptămâni, am montat 14 panouri de informare turistică. Avem o bază de trasee turistice foarte bine reprezentată, foarte bine amenajată: zone de alpinism, zone de speologie, zone de practicare a sporturilor montane şi încercăm să fim alături de turişti, astfel încât să prevenim evenimentele neplăcute. (…) Eu nu înţeleg de ce proprietarii de pensiunii nu îşi dezvoltă câteva activităţi conexe: spectacole pentru cei care le vizitează pensiunea, să le pună la dispoziţie biciclete de închiriat sau maşini să meargă pe munte, un ghid care să le arate zona montană. Astea sunt servicii pe care ar trebui să şi le dezvolte orice operator”, a declarat Sabin Cornoiu, şeful Salvamont Gorj.

    Promovare online- ioc!

    În momentul de faţă, când tehnologia bate orice altă formă de informare, promovarea tradiţiilor şi turismului gorjean se poate face mult mai bine în mediul virtual. Cel puţin acesta este sfatul reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Turism din România. „Pe final de an, vrem să facem o campanie foarte puternică în alte ţări precum: Franţa, Polonia, Austria, Germania, China, Israel, în care să îi aducem să le arătăm cine suntem noi, care este oferta noastră. Aducându-i aici, avem mai multe şanse să atragem cât mai mulţi turişti. (…) Este foarte important să fim în mediul virtual, pe facebook, instagram, să ne promovăm online”, a declarat Raluca Anghel- director în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism. Totodată, oficialii din turismul României îşi doresc o mobilizare a gorjenilor şi a figurilor reprezentative din toate domeniile de activitate ale Gorjului, să participe la târguri naţionale şi internaţionale pentru a-şi promova judeţul. „România are o problemă cu durata şederii turiştilor în România. (…) Este foarte important să ne promovăm mai intens şi atunci am propus să mergem la târguri internaţionale împreună pentru că acolo, lumea îşi dă seama că avem multe de spus, cu oamenii noştri, cu cultura noastră, cu tradiţiile noastre, cu invenţiile noastre, cu artiştii şi sportivii noştri şi atunci este bine să fim acolo”, a adăugat Raluca Anghel.

    Fonduri

    Un rol important în promovarea şi punerea la punct a obiectivelor turistice din Gorj îl joacă GAL- urile din judeţ, prin intermediul cărora se pot accesa fonduri europene. Toate comunele din judeţ sunt prinse în astfel de grupuri de administraţie locală, însă, primarii spun că cele mai multe fonduri sunt direcţionate tot mai mult spre latura socială, infrastructura picând pe locul 2. „Asocierea a fost benefică pentru comunităţi, dar şi pentru arealul local şi naţional. (…) Acele condiţii de punctaj pentru atragerea de fonduri au fost cumva declinate spre partea socială şi dăunează, oarecum, intrarea în infrastructură de orice natură”, a spus edilul comunei Polovragi, Gheorghe Epure. În cadrul acţiunilor dedicate Zilei Mondiale a Turismului, elevi de la şcolile şi liceele din Gorj cu specializări de turism s-au întrecut în cunoştinţele despre zona Gorjului.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: