spot_img
13.9 C
Târgu Jiu
marți, aprilie 16, 2024
Altele
    AcasăActualitateGorjul, prezentare de excepţie la Târgul de Turism al României

    Gorjul, prezentare de excepţie la Târgul de Turism al României

    Judeţul Gorj a putut fi redescoperit prin repere folclorice şi cultural, de sute de vizitatori care au trecut pragul Romexpo din Capitală la cea de-a XXXII-a ediţii a Târgului de turism al României. Cum emblematic pentru Gorj este marele Brâncuşi, unul din obiectivele participării a ţinut în acest an de o mai bună conştientizare a proiectului “Vino acasă la Brâncuşi”, dar la fel de important s-a dovedit pentru echipa prezentă la Bucureşti şi un alt proiect cu greutate, „Redescoperă Gorjul”.

    Misiunea echipei de prezentare a judeului Gorj la Târgul de Turism de la Romexpo a debutat joi, 13 noiembrie, întro zi pusă sub semnul folclorului, al artei şi tradiţiei culinare. Ediţia a venit încărcată şi de bun augur pentru Gorj, mai ales că anul acesta oraşul lui Brâncuşi a câştigat pentru prima oară, înalta distincţie „Mărul de aur”. De importanţa acestui fapt au aminitit cu aprecieri şi oficialităţi din domeniul turismului, de la şefi de asociaţii şi patronate, omologi din străinătate, până la ministrul de resort, Florin Jianu. „După cum ştiţi în acest an, cele mai mari organizaţii de turism, Organizaţia Mondială şi Comisia Europeană a Turismului au ales să desfăşoare diferite evenimente în ţara noastră. România a primit diferite recunoaşteri internaţionale, iar oraşul Târgu-Jiu a primit distincţia cea mai valoroasă în turism, „Mărul de aur”. România se regăseşte inclusă ca destinaţie favorabilă turismului în diverse publicaţii şi ghiduri internaţionale şi este foarte important pentru noi să continuăm această muncă la un nivel foarte înalt”, a declarat Florin Jianu, minsitrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism. Invitaţia lansată vizitatorilor de trece pe la standul unui oraş care are ce arăta, a venit şi de la Corina Martin, şefa FAPT. Surprizele nu puteau lipsi la un astfel de eveniment, atât pentru vizitatori cât şi pentru participanţi. De primii s-au ocupat artiştii de la Ansamblul „Doina Gorjului”, care au cântat, încântat şi dansat autentic gorjeneşte, dar nu mai prejos s-au lăsat şi artiştii de la Ansamblul Maria Lătăreţu de la Şcoala Populară de Artă.

    Măruţă, prezent la standul Mărului de Aur

    Şi echipa de prezentare a avut parte de momentul ei de surpiză, la momentul revederii cu un mai vechi prieten Cătălin Măruţă. Îndrăgitul realizator de televiziune nu a putut sta departe de standul nostru, dovedindu-se el însuşi o gazdă bună pentru toţi cei care au dorit fotografii şi să schimbe câteva impresii. Nici oficialităţile nu au ratat momentul să ne treacă pragul, îndemnaţi de Cătălin Măruţă. Nu mai este un secret pentru nimeni că îndrăgitul realizator s-a născut în oraşul lui Brâncuşi, dar mereu mai strecoară când vorbeşte de oltenii lui, o notă jovială. Să fie de vină şi sărmăluţele delicioase degustate la standul de prezentare, pentru că promovarea a avut şi farmec, dar şi bun gust, la propriu. Întrebat cu ce impresie pleacă după ce a redesoperit Gorjul, Cătălin Măruţă a declarat că: „în primul rând, eu împreună cu Nono, suntem din Târgu-Jiu şi cu mare plăcere am venit aici la stand, să redescoperim Gorjul. Plecăm cu o impresie foarte bună, burta plină, căci sarmalele sunt foarte bune, turta bună şi ţuica pe măsură. Aşa cum suntem noi oltenii, foarte primitori şi veseli, aşa a fost la standul nostru”, a declarat Cătălin Măruţă, realizator tv. Unii dintre vzitatori nu s-au arătat străini de comorile Gorjului, iar alţii urmează să le descopere. „Eu am ajuns mai demult în Gorj, o săptămână, la un concurs naţional. M-au atras operele lui Brâncuşi, iar aici, la Târgul de Turism, găsesc inedit modul de prezentare şi promovare al standului”, a declarat o turistă. Pentru Gorj, participarea la Târgul de Turism din acest an este o tradiţie şi o provocare în acelaşi timp. „Avem în acelaşi spaţiu două standuri. Este „Redescoperă Gorjul”, un proiect de promovare turistică, lansat în 2010, iar în acest an se află în perioada de sustenabilitate, îmbrăcat cu programul de promovare turistică, „Vino acasă la Brâncuşi”, un program pilot ce a debutat în acest an. După cum am constatat din reacţiile agenţiilor de turism şi ale vizitatorilor interesat de promovarea turistică a Gorjului, programul a fost primit cu succes, ceea ce ne îndeamnă ca pe viitor să pregătim la ediţiile următoare acţiuni la fel şi proiecte şi mai complexe”, a declarat Oana Paloş, purtător de cuvânt Consiliului Judeţean Gorj. Impresia lăsată de prezentarea Gorjului la Târgul de Turism al României, ediţia 2014, nu se va şterge prea curând, pentru că a lăsat ecouri adânci, imprimate sub acordurile muzicii populare, a folclorului şi a ospitaliăţii gorjeneşti.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: