spot_img
15.1 C
Târgu Jiu
miercuri, aprilie 24, 2024
Altele
    AcasăActualitateÎn Gorj se practică, la început de an școlar, verde, galben și...

    În Gorj se practică, la început de an școlar, verde, galben și roșu

    Condițiile epidemiologice de la nivel județului împarte elevii în trei categorii. Unii vor merge la școală după un program normal, alții vor rămâne acasă așteptând să le vină rândul la cursuri în clasă și, cei din urmă vor fi nevoiți să studieze din spatele ecranului. S-a ajuns în această situație deoarece în Gorj, la ora actuală, distanțarea impusă de 1 metru între copii nu poate fi aplicată în toate unitățile de învățământ.

    După o statistică bine pusă la punct dar care poate fi modificată de la o zi la alta, în funcție de situația infectărilor, reprezentanții Inspectoratului Școlar speră ca împărțirea făcută să fie cea corectă. “Anul școlar începe în județul Gorj așa cum începe și în alte județe, ținând cont de condițiile epidemiologice existente la nivelul județului. Așa cum știți, există o dispoziție pe care Ministerul Sănătății a realizat-o privind modul în care se realizează scenariile, respectiv scenariul verde, galben și cel roșu, având în vedere incidența ratei de îmbolnăvire la 1.000 de persoane. Noi avem în județul Gorj și cazuri de unități de învățământ care încep anul școlar pe scenariul verde, însă avem și scenariul roșu și pe cel galben. Cu alte cuvinte, suntem în toate cele trei culori stabilite prin acel document al Ministerului Sănătății. Din punct de vedere al cifrelor, pentru că ele vorbesc destul de mult, pot să spun că avem 310 unități de învățământ, cele mai multe de altfel, care încep anul școlar pe scenariul verde, avem 151 de unități de învățământ care încep activitatea pe scenariul galben, dar și 5 unități de învățământ care încep pe scenariul roșu.  Avem pregătită o statistică pe care am comunicat-o și ministerului, alături de hotărârea CJSU. Potrivit acestei statistici, fiecare segment de activitate educațională, de la pre-primar până la liceal este cuprins într-unul din cele trei scenarii. Pentru preșcolari avem 64 de unități de învățământ care încep pe scenariul verde, 16 unități de învățământ pe scenariul galben și două unități de învățământ pe scenariul roșu. La învățământul primar avem 72 de unități pe scenariul verde, 18 unități pe scenariul galben și nu avem scenariu roșu pentru învățământul primar. La unitățile de învățământ gimnazial, situația se prezintă astfel: 54 unități de învățământ pe scenariul verde, 34 pe scenariul galben și o singură unitate de învățământ pe scenariul roșu. Pentru nivelul liceal sunt 6 unități de învățământ care încep pe scenariul verde. Aici se schimbă raportul, în sensul că majoritatea instituțiilor de învățământ liceal încep pe scenariul galben. Problema o reprezintă situația specifică fiecărei unități. Nu avem scenariul roșu pentru învățământul primar și cel liceal. Per ansamblu, avem 5 unități de învățământ la nivel de județ care intră pe incidența scenariului roșu”, susține inspectorul școlar general Maria Cochină.

    Păinții, rol important

    Pentru ca orice confuzie să fie eliminată, părinții au obligația de a ține legătura cu unitatea la care copilul învață. Colaborarea, în această perioadă, este se esențială. “Îi rugăm pe părinți să se intereseze la instituțiile de învățământ în legătură cu scenariul pe care școala l-a adoptat, pentru ca elevii să știe în ce formație se regăsesc, la ce oră trebuie să meargă la școală și în ce condiții îi va primi școala. Rugămintea noastră este ca această colaborare între școală, societate, instituțiile locale și comunitățile locale să fie una funcțională. Încercăm să punem în atenție sănătatea copiilor noștri, a familiilor lor, dar în măsura în care acest lucru poate să coincidă, tot pe primul loc vrem să punem și activitatea instructiv-educativă desfășurată cu elevii”, au mai transmis oficialii.

    Roșu din cauza lucrărilor

    În ceea ce privește scenariul roșu, acesta a fost aprobat doar în școlile șantier. “Sunt și probleme din cauza construcțiilor începute și neterminate din varii motive. Am înțeles că au fost mai multe etape de licitație și nu s-au prezentat firmele. Ca atare, lucrările au început târziu și nu au putut fi finalizate până la momentul în care ne aflăm. Aceste probleme s-au îmbinat cu celelalte tipuri de activități”, afrmă Maria Cochină.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: