spot_img
24.1 C
Târgu Jiu
marți, aprilie 16, 2024
Altele
    AcasăActualitateInvestiţii de milioane de euro în Târgu-Jiu

    Investiţii de milioane de euro în Târgu-Jiu

    Gara Târgu-Jiu reabilitată, pasaje subterane, dar şi o variantă ocolitoare a municipiului

    După cum spuneam, anul 2012 va fi, se pare, anul investiţiilor în municipiul Târgu-Jiu. Autorităţile locale promit reabilitarea şi modernizarea Staţiei CFR Târgu-Jiu, construcţia unor pasaje subterane, dar şi realizarea unei rute ocolitoare a municipiului Târgu-Jiu, pentru fluidizarea traficului rutier. Proiectele au fost deja întocmite, la fel ca şi documentaţia. Potrivit directorului tehnic al Primăriei Târgu-Jiu, Marius Ionescu, pentru aceste proiecte sunt alocate milioane de euro, bani, în majoritate, veniţi de la Uniunea Europeană.

    Municipiul Târgu-Jiu pare să înflorească, şi la propriu, dar şi la figurat. 2012 se anunţă un an plin pentru autorităţile locale, care deja au în plan o serie de proiecte, pentru care s-au alocat milioane de euro, din fonduri europene. Autorităţile locale promit reabilitarea şi modernizarea Staţiei CFR Târgu-Jiu, construcţia unor pasaje subterane, dar şi realizarea unei rute ocolitoare a municipiului Târgu-Jiu, pentru fluidizarea traficului rutier. Proiectele au fost deja întocmite, la fel ca şi documentaţia. În ceea ce priveşte Gara Târgu-Jiu, reprezentanţii Primăriei Târgu-Jiu speră ca lucrările să demareze din vară. „Sunt condiţii pentru a finaliza acest mare program, care priveşte modernizarea Staţiei CFR Târgu-Jiu, dar totul se rezumă la partea de finanţare, fonduri pe care le avem în municipiul Târgu-Jiu. În vară sperăm să înceapă lucrările, licitaţia este cea care va decide suma alocată acestui proiect. Pentru Gara Târgu-Jiu, co-finanţarea din bugetul local, estimată la vremea respectivă este de 8 miliarde lei vechi, restul, sumele de câteva milioane de euro sunt fonduri europene. Cele două pasaje sunt în fază de studiu de fezabilitate. Avem prevăzute ca şi noi lucrări de investiţii şi ca şi documentaţie, care va fi înaintată pentru accesarea de fonduri, pasaje subterane în municipiul Târgu-Jiu, în zona Pieţei Centrale, în Zona Colegiului „Tudor Vladimirescu”, avem pasajul peste calea ferată la Ana Ipătescu. În toamnă se va ţine licitaţia, şi tot în toamnă vom cunoaşte constructorul”, a mai spus Marius Popescu, directorul tehnic al Primăriei Târgu-Jiu. Odată cu reabilitarea staţiei CFR, aceasta va deveni o poartă de intrare modernizată, mai ales din punct de vedere al zonelor adiacente, după cum au mai precizat autorităţile locale.

    Vezi video

    Centură de 100 milioane de euro

    Un al doilea proiect, bifat pe agenda de lucru a Primăriei Târgu-Jiu constă în realizarea unei variante ocolitoare a municipiului. Aceasta se vrea ca fiind o soluţie „viabilă” pentru fluidizarea traficului din oraş. „Un ultim proiect, care va rezolva în totalitate problema privind devierea traficului în afara municipiului Târgu-Jiu este faptul că s-a aprobat varianta ocolitoare a municipiului, astfel încât la începutul acestui an să putem să discutăm cine este constructorul şi să putem să demarăm efectiv aceste mari lucrări. Este vorba de o variantă ocolitoare, care are de fapt două subproiecte, o primă variantă de deviere a traficului în Târgu-Jiu este desprinderea de sub podul de cale ferată din Romaneşti, trecerea traseului peste râul Amaradia, peste calea ferată, undeva periferic la limită cu strada Mărgăritarului, urmează apoi pe la partea de răsărit, ieşire prin cartierul Primăverii, trecerea peste drumul naţional cu un pasaj subteran, undeva în zona staţiunii pomicole, apoi continuarea traseului peste deal, iese undeva în partea de Nord a municipiului, iar cu pasaje peste calea ferată peste Amaradia şi Drumul Naţional către Petroşani, aşa încât în toată acea zonă să se iasă din Târgu-Jiu la intersecţia cu zona Muşeteşti. Cealaltă bretea de ocolire a Târgu-Jiului, din acelaşi nod de cale ferată se va desprinde pe partea de apus, va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, peste DN 77, va ajunge pe undeva pe tronsonul 2 din fostul traseu de mocăniţă”, a spus Ionescu, despre al doilea mare proiect al anului 2012. De menţionat este faptul că lungimea traseului este de 20 kilometri, iar valoarea estimată a lucrărilor este de aproximativ 100 de milioane de euro.

    Te-ar mai putea interesa

    4 COMENTARII

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: