spot_img
6.2 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăActualitateMai multe locuri în învățământul dual. A fost lansată coaliția VoHub

    Mai multe locuri în învățământul dual. A fost lansată coaliția VoHub

    Mai mulți elevi gorjeni vor putea urma învățământul dual, prin care vor beneficia de două tipuri de burse, una din partea statului și alta din partea unor societăți comerciale partenere.

    VoHub – coaliţia pentru promovarea învăţământului profesional dual în România a fost lansată în urmă cu două zile. Asociaţia Hands Across Romania, Fundaţia Schottner Servicii Sociale, Asociaţia Commit 2 Evolution, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, ENGIE Romania, Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), Grupul City Grill sunt printre primii membri ai coaliţiei VoHub.

    „VoHub vrea să fie, în primul rând, o voce pentru principalii beneficiari ai acestui tip de învăţământ: elevii. Pornim la drum cu optimism şi putere de muncă, cu dorinţa de a crea un mediu propice dezvoltării învăţământului profesional dual, astfel încât să sprijine, în mod sănătos şi real, construirea viitorilor profesionişti în diverse meserii. Credem că în acest fel vom contribui la consolidarea reputaţiei învăţământului profesional, în România, Vom avea permanent pe agendă îmbunătăţirea cadrului legislativ specific, identificarea soluţiilor pentru formarea tutorilor, dezvoltarea curriculei, toate pentru a convinge elevii de oportunitatea învăţării unei meserii”, arată Mihaela Sava (Sandu), Preşedinte Asociaţia Hands Across Romania, unul dintre fondatorii coaliţiei.

    13 județe, printre care și Gorjul, se situează peste media naţională, în proiectul planului de şcolarizare. Cu ponderi peste 8% se află Alba, Braşov, Bihor, Cluj, Satu Mare, Gorj, Vâlcea, Caraş-Severin, Timiş.

    13.000 de elevi sunt înscriși în învățământul dual

    Învăţământul dual a fost introdus începând cu anul şcolar 2017-2018 şi a înregistrat un succes nebănuit. Dacă în prima promoţie se înscriseseră aproape 2.300 de elevi, ulterior, datorită eforturilor comune ale tuturor celor implicaţi, sprijiniţi de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, numărul elevilor din anul şcolar 2019-2020 a crescut de peste 5 ori, ajungând la aproape 13.000 de elevi.

    „Pentru companii, deşi foarte interesate de acest tip de şcolarizare, provocarea cea mai mare rămâne lupta cu mentalitatea, şi anume că şcoala profesională este rezervată elevilor slab pregătiţi. Mediului privat îi rămâne deci misiunea dificilă, dar şi nobilă de a-i convinge pe elevi că a avea o meseria este una dintre cele mai importante lucruri în viaţă. La 14 ani, când tânărul adolescent nu simte încă importanţa planificării vieţii pe termen lung, părintele devine principalul partener de discuţie. În echipă cu dirigintele şi consilierul şcolar, acesta are marea responsabilitate de a îndruma elevul către o meserie care îi poate asigura o viaţă independentă şi care nu este, în mod iremediabil, finalul studiilor.

    Pentru anul şcolar viitor, peste 760 operatori vor fi parteneri de practică în învăţământul dual, în creştere faţă de anul şcolar 2019-2020, în creştere cu 10% faţă de anul şcolar precedent. Interesul companiilor este în creştere, însă recrutarea elevilor rămâne cea mai mare provocare“, se arată într-un comunicat de presă.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: