2.6 C
Târgu Jiu
duminică, martie 7, 2021
Acasă Actualitate Management defectuos la Spitalul Tg-Jiu

Management defectuos la Spitalul Tg-Jiu

După aproape două luni, Ministerul Sănătății a făcut public rezultatul verificărilor făcute de Corpul de Control al ministrului. Dar nu pe site-ul instituției ci a fost transmis Consiliului Județean Gorj și firmei care administrează Spitalul Județean Târgu-Jiu. În această situație, datele furnizate de firma Tetraedru ar trebui luate ca oficiale și extrase din raportul Corpului de Control. Concluzia a fost că aspectele semnalate de fostul manager, Claudia Manu, privind neregulile de la laboratorul spitalului, se confirmă.

Noul manager, Marius Sponoche confirmă că au fost deficiențe grave la laborator și a înștiințat conducerea Consiliului Județean Gorj că se impune schimbarea șefului laboratorului: „Din raport rezultă că deficiențele sesizate privind nerespectarea regimului de completare a formularelor și tipizatelor din laborator, modul defectuos de organizare și funcționare a laboratorului de analize medicale, diferențele între numărul de analize raportate în sistemul software al laboratorului, numărul de analize înregistrate în sistemul general al spitalului, inexistența inventarului pentru magazia din laboratorul de analize medicale, neglijența în efectuarea înregistrărilor în fișele de magazie, buletine de analize medicale, registrul de certificate medicale și registru de consultații sunt reale”. Nimic însă despre măsuri concrete ca urmare a constatării acestor deficiențe. Mai mult, firma Tetraedru continuă explicațiile pasând răspunderea în curtea Consiliului Județean Gorj: „de altfel, Consiliul Județean, autoritatea care are în subordine Spitalul Județean, a admis aceste nereguli solicitând schimbarea din funcție a șefului de laborator”. Raportul aduce în discuție și folosirea formolului la dezinfectarea secțiilor, substanță care nu se mai folosește de ani de zile în Uniunea Europeană. DSP Gorj a și aplicat o amendă de 10.000 de lei Spitalului Târgu-Jiu, dar sancțiunea a fost contestată în instanță. Nu a scăpat de sancțiune nici medicul epidemiolog al unității spitalicești care, imediat ce a primit decizia că va primi cu 10% mai puțin la salariu în următoarele trei luni, și-a luat concediu. Aici, conducerea spitalului vine cu următoarea precizare: „pacienții care se adresează spitalului trebuie să înțeleagă faptul că aceste verificări au existat și în niciun moment siguranța lor nu a fost pusă în pericol, chiar dacă s-a utilizat un normativ mai vechi și nu unul adaptat cerințelor europene”.

Lipsă de comunicare

A existat și un comentariu referitor la deficiențele de management și comunicare ale fostului manager, Claudia Manu, invocate de medici dar și de președintele Consiliului Județean Gorj, Ion Călinoiu: „Este adevărat că din punctul de vedere al comunicării într-o unitate publică pot să existe anumite probleme. Nimeni nu se naște învățat, ci totul se învață. De la elaborarea unui plan până la implementarea acestuia este nevoie de timp și nu se poate face de pe o zi pe alta. Când elaborezi un plan, trebuie să ții cont și de obiceiurile locale, de educația persoanelor care funcționează într-o unitate. Prin tradiție, lumea medicală a fost pregătită să se dedice exercitării actului medical pur și noi toți acum învățăm că un act medical nu înseamnă numai investigații și tratament, ci înseamnă și cum te adresezi pacientului și cum îl înveți pe acesta ce are de făcut și care sunt alternativele pe care le are la dispoziție. Angajamentul nostru este că vom comunica mult mai bine și în interiorul spitalului și cu publicul”. Întreg scandalul a pornit de la dezvăluirile fostei directoare potrivită căreia la laboratorul de analize s-au făcut analize fictive și a existat un adevărat haos în organizarea acestui serviciu.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite stiri

Comentarii recente