Neregulile costă

0
16

Nici luna trecută nu vine fără nereguli şi sume imputate furnizorilor de servicii medicale. 14 controale au fost derulate, iar deficienţele depistate continuă să aibă la bază servicii raportate eronat şi neatenţia în redactare actelor. Suma totală imputată s-a ridicat la aproximativ 27 de mii de lei, iar cea mai mare parte din aceasta a fost deja recuperată.

cjas-gorj

Cea mai mare sumă imputată a fost la o unitate spitalicească, în jur de 18 mii de lei, spune conducerea CJAS Gorj. Din cele 14 controale cele mai multe au fost planificate, în număr de 11. Suma totală imputată se ridică la aproximativ 27.000 de lei. „S-au şi imputat nişte sume de bani, este vorba de 26.790 de lei. Cea mai mare sumă a fost imputată la o unitate spitalicească, în jur de 18.200 de lei. În rest, la asistenţa primară în jur de 5000 de lei, la specialităţi – 1800 de lei şi la furnizorii de medicamente, în speţă la farmacii, în jur de 1600 de lei”, a declarat directorul adjunct al CJAS Gorj, Daniel Şurlea.

Aceleaşi abateri

Şurlea Daniel, adjunct CJAS GorjNeregulile depistate în urma controalelor, care nu sunt o noutate la furnizorii de servicii medicale, apar de regulă pe fondul neglijenţei care duce la raportări eronate. Totuşi, fără a fi deosebit de grave, deficienţele depistate la controale, nu pot trece fără imputarea anumitor sume de bani pe care Casa trebuie să-i ia înapoi de la a unităţile spitaliceşti şi furnizorii cu nereguli. „Sunt de regulă cam aceleaşi abateri care se regăsesc în fiecare lună, servicii raportate eronat, reţete eliberate şi care nu au fost ridicate în sistemul nou al legislaţiei, adică dacă reţeta a fost eliberată în regim offline, ei (n.r. furnizorii) au obligaţia ca în 30 de zile să o transmită în Sistemul de Sănătate şi de multe ori se întâmplă să uite acest lucru. În cadrul spitalelor, foi de internare care nu sunt completate cu toate datele sau sunt completate incorect. Cam astea sunt neregulile, nu putem spune că sunt nereguli majore care să ne ducă cu gândul la alte lucruri, ci pur şi simplu e vorba de o neglijenţă din partea dumnealor”, a explicat Dan Şurlea, directorul adjunct al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate. Nu au fost impedimente în recuperarea sumelor, spun reprezentanţii CJAS, cu atât mai mult cu cât cei în cauză devin conştienţi de propriile greşeli.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here