Popescu şi-a prezentat planul de „guvernare”

1
29

Ovidiu Popescu, noul şef al Centrului de Cultură şi Artă „Constantin Brâncuşi”, din Târgu-Jiu, a ţinut ieri, să prezinte, pentru mass-media dar şi pentru cetăţenii municipiului, planul său de „guvernare”. În sala de conferinţe de la Primărie, mai marele „directoraş”, s-a instalat şi a început să ţină un monolog, de mai toată frumuseţea, în care a prezentat, detaliat, ideile inovatoare, pe care speră să le pună în practică anul acesta.

Noul director al Centrului de Cultură şi Artă „Constantin Brâncuşi”, a deschis şedinţa, cu un cv de prezentare, în care nu a omis să spună realizările profesionale dar şi aportul adus vieţii culturale din Gorj. De parcă acesta ar fi fost subiectul principal al întâlnirii, Popescu a ţinut să evidenţieze, că atunci când se afla la conducerea unui post de radio din Târgu-Jiu, acesta a schimbat mentalităţi şi idei, „am activat în presă unde am realizat programe, unde am reuşit să ofer cetăţenilor un brand”. Printre altele, Popescu a adăugat că intenţionează să schimbe concepţia despre oraşul lui Brâncuşi, că vrea să reînvie cultura şi să dea sens operelor lui Brâncuşi. În acest sens acesta a declarat „aş vrea ca Târgu-Jiul, să existe în circuitele naţionale şi internaţionale, să avem posibilitatea de a organiza evenimente culturale, spectacole. Deasemnea ne adresăm preponderent tinerilor, deoarece există un risc naţional de subcultură, foarte vizibil, vom încerca să lucrăm pe acest lucru şi vom analiza activităţile desfăşurate anul trecut”. Şi ca un laitmotiv al întâlnirii de ieri, Popescu a subliniat în nenumărate rânduri, ideea de „brand”. „Vom organiza evenimente culturale, activităţi culturale, am ajuns la concluzia că Brâncuşi trebuie să devină un brand…ar trebui să vindem imaginea lui Brâncuşi în limitele decenţei”.

„Avem nevoie de un aeroport”

În proiectele pe care intenţionează să le implementeze cât mai repede, Popescu a inserat şi câteva puncte slabe, care din perspectiva lui, fac ca operele marelui sculptor, să rămână doar comorile gorjenilor şi atât. El a amintit faptul că „ducem lipsă de un ghid specialist, care să prezinte turiştilor ansamblul monumental, Calea Eroilor nu este amenajată peisagistic. Nu vreau să amintesc scandalurile care a circulat în zona operelor şi care nu au făcut decât să aducă o imagine negativă, ne lipsesc muzeele dar şi vizibilitatea de pe internet”. Tot la punctele slabe, acesta a amintit faptul că dacă am avea un aeroport în apropiere, am atrage şi mai mulţi turişti „e foarte greu să circuli cu avionul câteva ore. Îţi trebuie timp să ieşi din Bucureşti să nu mai vorbim de drumul parcurs din capitală până aici. Este obositor şi asta îi face pe turişti să renunţe”. La finalul discuţiilor, Popescu a făcut public şi bugetul alocat pentru investiţii, salarii dar şi organizarea de evenimente culturale, pe anul în curs. Astfel, pentru „Brâncuşiana” au fost alocaţi 25 de mii de lei, manifestare prilejuită de împlinirea a 135 de la naşterea sculptorului, cheltuieli de personal 130 de mii, creşterea vizibilităţii pe internet, 5000 de lei, Gala Premiilor Brăncuşi, din decembrie, 20 de mii de lei. În total, 430 de mii de lei, pentru anul 2011.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here