Posturile, numărate

0
19

Mai puţini angajaţi vor număra în curând şi primăriile din Gorj. Edilii nu văd cu ochi bune Ordonanţa de Urgenţă emisă de Guvernul Ponta, dar spun că se vor conforma. Multe din posturile vacante dispar cu această ordonanţă, iar noi angajări nu se vor mai putea face mai devreme de 5-10 ani.

Unii dintre primarii gorjeni speră ca la o analiză la rece a Ordonanţei să nu apară efecte dure în practică. Este cazul la Rovinari, unde încă se analizează Ordonanţa pentru a vedea clar ce spune. Reprezentanţii administraţiei locale spun că la Rovinari aparatul administrativ numără peste 60 de angajaţi, dar este timpuriu să se decidă acum cine şi cum pleacă şi pe ce premise. „Nu putem decât să ne supunem. Ne va afecta pentru că sunt oameni care îşi vor pierde sursa de venit. Încă nu ştiu un număr exact al posturilor pe care le vom reduce. Suntem 96 de salariaţi în prezent, iar posturile vacante au fost anulate”, a declarat Constantin Podaru, administrator public Primăria Rovinari. Posturile vacante dispar automat cu această ordonanţă, explică primarul din Câlnic. La el în localitate problema este că nu va putea reduce posturile după noua organigramă decât după ieşirea la pensie a angajaţilor, iar mai devreme de 5 ani nu va fi posibil. „În urma aprobării Ordonanţei de Urgenţă Nr.77 din luna iunie 2013, comunei Câlnic I se repartizează 11 posturi, iar dacă ţinem cont că după ordonanţa din 2010, i s-au alocat 19 posturi în organigramă, noi am pierdut 8 posturi. Asta înseamnă că la ora actuală sunt 15 posturi ocupate, patru erau vacante, de jurist, pe asistenţă socială, pe compartiment de mediu. Nu mai putem face angajări decât atunci când ajungem la 11 posturi câte ni s-au alocat pe noua organigramă. Rămânem cu 15 posturi, dar vor dispărea pe măsură ce unul din ele sau toate patru se vor elibera”, a declarat Dumitru Câlnic, primarul comunei Câlnic-Regretabil pentru edil este şi că cel mai probabil va pierde finanţarea pe un proiect cu fonduri europene, unde şi-a luat angajamentul că va angaja minim două persoane la Centrul de Informare Turistică, lucru ce nu se mai poate realiza. Primăriile lucrează deja la noile organigrame, iar într-o lună vor începe reducerile de personal. Sindicaliştii din administraţiile publice locale consideră că această decizie va duce la destructurarea activităţii din acest sector.


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here