Acasa / Actualitate / Promoții false și gramaje mai mari, tehnici folosite în magazinele din Gorj pentru a însela cumpărătorii!

Promoții false și gramaje mai mari, tehnici folosite în magazinele din Gorj pentru a însela cumpărătorii!

Gorjenii, păcăliți și în marile lanțuri alimentare. Potrivit unor date furnizate de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj cumpărătorii sunt înselați cel mai dres la gramaj. Aceștia ajuns să plătească ambalajele produselor pe care le cumpără la suprapreț, deoarece cântărirea nu este una corespunzătoare.

A plouat cu amenzi în 2019 în domeniul alimentar. Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj și-a făcut bilanțul muncii, cifrele arătând că gorjenii cad tot mai des în plasa comercianților. “Activitatea de control efectuată la nivelul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj s-a desfășurat în conformitate cu Programul stabilit la nivelul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cu tematicile proprii de control dar și ca urmare a cercetării petițiilor consumatorilor. Astfel, în anul 2019, urmare a acțiunilor de control desfășurate, au fost încheiate un număr total de 1566 de procese verbale în urma cărora au fost aplicate 1156 sancțiuni contravenționale, din care un număr de 509 amenzi în valoare totală de 1 808 900 lei. Cel mai mare cuantum al amenzilor aplicate, respectiv 457 000 lei, a rezultat din constatarea practicilor comerciale înșelătoare la marile lanțuri de magazine, fiind aplicate 26 de sancțiuni contravenționale cu amendă. În urma controalelor la marii retaileri au fost emise 16 decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare, decizii care produc efecte la nivel național, operatorii economici sancționați fiind obligați să le respecte în fiecare punct de lucru de pe teritoriul României. Astfel, putem spune că, prin acțiunile Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj, au fost emise acte ce au venit în sprijinul consumatorilor și au avut impact la nivel național”, a declarat comisarul șef adj Horcea Daniel.

Cum ne înșeală?

Cele mai dese practice de înșelăciune constau în greșeli pe gramaj dar și oferte false. “Din practicile comerciale înșelătoare constatate, exemplificăm: diferențe de gramaj între cantitatea netă a produsului și cea inscripționată pe etichetele aplicate de către vânzător, diferențe ce au rezultat din faptul că operatorul economic cântărea cu tot cu ambalaj produsul la care se aplica prețul, astfel consumatorul achita un preț final mai mare decât cel real, corespunzător cantității nete a produsului; Comercializarea de produse ce aveau avea înscrise pe ambalaje sintagma ”N.1 IN ITALY”. Au fost solicitate documente doveditoare vânzătorului însă nu a fost prezentat nici-un document privind această sintagmă; Comercializarea de legume sau fructe a căror țară de origine prezentată pe etichetele de la raft era diferită față de țara de origine reală, rezultată din documentele de proveniență sau prezentarea unor promoții referitoare la reduceri de preț însă din verificările efectuate la casa de marcat s-a constatat că acestea nu erau reale întrucât prețurile ce urmau a fi încasate erau prețurile întregi, fără reduceri, consumatorii achitând astfel un preț mai mare decât cel afișat”, a mai transmis conducerea CJPC Gorj.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*