spot_img
9.6 C
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăActualitateSituaţie sub control la ISU Gorj

    Situaţie sub control la ISU Gorj

    Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) dispune de resurse umane şi finaciare în toate cele 70 de localităţi. Asigurarea vine de la conducerea ISU Gorj care a declarat faptul că există şi banii necesari asiguraţi de la Consiliul Judeţean. Una peste alta nu există motive de îngrijorare cu privire la resursele financiare de care dispune ISU Gorj.

    Intervenţia în caz de incendii şi dezastre naturale, dar şi pentru înlăturarea riscurilor este asigurată în procent de aproape 90 % de către structurile Comitetului judeţean al Situaţiilor de Urgenţă. Voluntariatul este cel care la nivelul localităţilor asigură resursa umană, spune şeful ISU Gorj, iar de bani răspund autorităţile locale şi judeţene. Una peste alta nu există motive de îngrijorare cu privire la resursele financiare de care dispune ISU Gorj. „Există dotarea cu resurse umane, materiale şi financiare a instituţiilor cu atribuţii, respectiv Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Acest plan a fost întocmit prin comasarea planurilor autorităţilor locale pentru situaţii de urgenţă, respectiv fiecare din cele 70 de localităţi, pe cele 18 funcţii de sprijin stabilitate în cadrul sistemului naţional de management pentru situaţii de urgenţă şi-au stabilit minimul de resurse umane, materiale şi financiare. Resursele materiale sunt pentru realizarea funcţiilor de sprijin conform prevederilor legale. Resursele umane se referă la voluntarii care trebuie coptaţi în serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă la nivelul localităţilor. Din acest punct de vedere gradul de asigurare la nivel judeţean cu structurile de la nivelul localităţilor este de 88%. În afară de dotarea structurilor locale pentru situaţii de urgenţă în plus Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă are la dispoziţie efectivele şi dotarea structurilor cu atribuţii în domeniu. Banii sunt asiguraţi de autorităţile locale, fiecare pe teritoriul ei. La nivelul structurilor cu atribuţii la acest comitet structurile care fac parte din Ministerul Administraţiei şi Internelor au calitatea de ordonator terţiar de credite şi primesc fonduri de la ordonatorul secundar, respectiv structurile naţionale”. Întrebat dacă banii sunt suficienţi pentru gestionarea situaţiei din instituţie, Liviu Dumitraşcu, inspectorul şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Gorj, a declarat faptul că totul este sub control. „Niciodată nu putem spune că fondurile sunt suficiente, însă, suntem nevoiţi să ne descurcăm în vremurile de criză financiară prelungită, cu fondurile care ni se pun la dispoziţie. Nicio instituţie nu are probleme grave în ceea ce priveşte gestionarea resurselor”, a spus Liviu Dumitraşcu. Mai mult, există atribuţii care revin şi Inspectoratului de Poliţie Judeţean şi Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Gorj, dar şi reprezentanţilor Serviciului de Gospodărire a Apelor. Despre componenţa SMURD, de la înfiinţarea celor trei unităţi la 4 februarie, au fost peste 500 de intervenţii şi salvate 529 de persoane.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: