spot_img
7.1 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăEconomicLicitaţia de la CE Oltenia, anulată de DNA

    Licitaţia de la CE Oltenia, anulată de DNA

    Situaţie unică de la înfiinţarea CE Oltenia! Ieri, procurorii anticorupţie de la Biroul DNA Târgu-Jiu au ridicat caietele de sarcini şi ofertele depuse de cei doi participanţi la licitaţie, CFR Marfă şi o asociaţie formată din 3 firme private, GFR, Unicom şi DB Schenker. Informaţia a fost confirmată pentru un post naţional de televiziune de însuşi managerul companiei energetice, Laurenţiu Ciurel. Conform unor surse, ancheta este coordonată de procurorii DNA Bucureşti.

    Licitaţia prin care urma să se desemneze firma ce ar fi asigurat transportul feroviar al cărbunelui către beneficiarii şi termocentralele din CE Oltenia a fost organizată pentru ziua de ieri, la orele 13. Pentru această licitaţie s-au depus două oferte mari şi tari, una din partea societăţii de stat, CFR Marfă şi alta din partea asociaţiei formată din trei firme private, GFR, Unicom şi o societate din Timişoara, DB Schenker. După o discuţie, în prealabil, purtată cu reprezentanţii CE Oltenia, în jurul orelor 12:30, reprezentanţii DNA Târgu-Jiu au ridicat de la Registrura companiei cele două plicuri, ce conţineau ofertele depuse de cei doi participanţi la licitaţie, după cum a declarat directorul de Investiţii, Grigore Dădălău. De menţionat este faptul că procurorii DNA Târgu-Jiu au ridicat de la CE Oltenia plicurile cu ofertele depuse de cei doi participanţi, plicurile luate fiind nedeschise, ci sigilate aşa cum au fost depuse de cei ce au dorit să participe la licitaţia de transport CFR. În aceste condiţii, sunt tot mai mari şansele ca o nouă licitaţie de transport cărbune CFR să nu se organizeze decât în urma unei decizii date de DNA. Astfel, până la reluarea licitaţiei, cel mai probabil transportul feroviar al cărbunelui va fi asigurat în continuare de CFR Marfă. Prin licitaţia organizată urma a fi desemnată firma ce asigură transportul feroviar al cărbunelui către trei sucursale din cadrul CE Oltenia, Turceni, Craiova şi Işalnita, contractul urmând a fi încheiat pe o durată de trei ani. „Până pe 15 februarie transportul este asigurat, iar dacă nu se va rezolva până atunci vom iniţia o alta procedură pentru că avem nevoie de cărbune”, a mai spus Dădălău.

    În ultimii ani, CE Oltenia a avut contracte pe transportul feroviar încheiate cu CFR Marfă, practic s-ar putea spune că la situaţia financiară critică în care se află această ultimă societate de transport, aceste colaborări au reprezentat colacul salvator. Contractul ce urma a se încheia cu firma de transport depăşea valoarea de 40 milioane euro, conform unui post naţional de televiziune.

    GFR cu ochii pe CE Oltenia

    Unul din participanţii la licitaţia, ce ar fi trebuit să aibă loc, era şi firma GFR, al cărei proprietar, Gruia Stoica, a dorit să cumpere în toamna anului trecut CFR Marfa, în urma privatizării. După eşecul privatizării, Gruia declara în octombrie 2013, că ar participa la procesul de privatizare a CFR Marfă ori de câte ori s-ar organiza, pentru că există sinergii între cele două societăţi, care pot deveni puternice pe plan intern, dar şi regional, dar că nu poate spune câţi bani ar oferi într-o eventuală viitoare privatizare. Conform mass mediei centrale, privatizarea CFR Marfă a eşuat, la data termenului de finalizare al tranzacţiei, totul fiind condiţionat de îndeplinirea unor condiţii suspensive. Pentru finalizarea privatizării, Grup Feroviar Român (GFR), trebuia să plătească peste 170 milioane de euro, după ce a virat 20 de milioane de euro în contul escrow deschis, şi alte 10 milioane de euro garanţie la începutul procesului de privatizare.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: