spot_img
11.7 C
Târgu Jiu
miercuri, aprilie 24, 2024
Altele
    AcasăEconomicMaşinile de serviciu, motiv de ceartă între sindicalişti

    Maşinile de serviciu, motiv de ceartă între sindicalişti

    După ani buni de huzur pe banii minerilor, sindicaliştii lui Condescu fac economii pentru a rezista. Sindicalistul Bălăceanu nu mai vrea să folosească maşina de serviciu, în timp ce Marin Golea a recunoscut că liderii de sindicat au voie să ia acasă maşina de serviciu. Mai mult, Golea îl acuză pe Bălăceanu că s-a dat cu administraţia şi nu este obiectiv. În aceste discuţii intervine Gheroghe Etăgan care spune că fiecare sindicat îşi gestionează cum doreşte situaţia parcului auto.

    Câţiva sindicalişti din mineritul gorjean intenţionează să renunţe de luna viitoare la autoturismul pus la dispoziţie de către forurile sindicale. Gabriel Bălăceanu, preşedintele Sindicatului de la Cariera Tismana 1, susţine că a luat decizia ca de la 1 octombrie să nu mai folosească maşina care aparţine sindicatului pentru a nu mai consuma combustibil. Bălăceanu le recomandă tuturor sindicaliştilor din cadrul Federaţiei Naţionale Mine Energie să nu mai folosească maşinile de la sindicate pentru a face deplasări care nu au legătură cu activitatea în slujba intereselor ortacilor. Gabriel Bălăceanu a mai spus că liderii de sindicat sunt din ce în ce mai prost văzuţi de mineri şi nu se mai bucură de încredere. „Păcat că domnul Bălăceanu doar în această perioadă se gândeşte la economii”, răspunde liderul de sindicat, Marin Golea. Acesta a declarat la Radio Omega că sindicalistul Gabriel Bălăceanu amestecă lucrurile. „Păcat că domnul Bălăceanu numai în perioada asta se gândeşte, când a dat de dificultate că i-a încetat contractul de comodat cu maşina pe care o are. Liderii nu folosesc maşinile în scopuri personale. Şi liderii de sindicat au acelaşi drept ca şi ceilalţi salariaţi. Numai că, sunt mai multe nuanţe. Dacă salariatul are transportul gratuit şi liderul de sindicat care este scos din producţie trebuie să aibă aceleaşi drepturi. Inspectorii social au beneficiat de maşină din partea administraţiei sub formă de comodat sau sindicatele care au avut posibilitatea şi-au cumpărat maşini şi le-au pus la dispoziţia inspectorilor sociali”, a mai spus Golea.

    Bălăceanu incomodează

    Liderul de sindicat, Marin Golea, îi transmite colegului său Gabriel Bălăceanu că s-a dat cu administraţia şi că 24 din 24 de ore este sindicalist pentru a reprezenta interesul minerilor la orice oră. „Domnul Bălăceanu s-a dat cu administraţia şi amestecă punctele de vedere. Prin asta încă o dată încearcă să incomodeze sau să limiteze mişcarea sindicală. Liderul de sindicat ia maşina acasă pentru că oricând poate fi chemat la o acţiune, la un accident în miez de noapte. Un lider de sindicat nu are program normat, lucrează 24 din 24 de ore. Se poate deplasa oriunde în ţară acolo unde este nevoie”, a mai precizat Golea.

    Fără regulamente, spune Etăgan

    „Nu există un regulamente după care liderii de sindicat să folosească maşinile de serviciu”, declară Gheorghe Etăgan de la FNME. După ce Gabriel Bălăceanu, preşedintele Sindicatului de la Cariera Tismana 1, le-a transmis celorlalţi lideri de sindicat să renunţe la maşinile de serviciu pentru a reduce cheltuielile la FNME, Gheorghe Etăgan a reacţionat imediat. Etăgan a spus că fiecare sindicat foloseşte maşinile închiriate sau cumpărate, în funcţie de caz, după cum doreşte. Sindicalistul Etăgan a mai spus că nu există un regulament care să impună reguli în ceea ce priveşte folosirea maşinilor. „O parte din liderii noştri, şi la nivel de Federaţie şi la nivel de sindicate, au la dispoziţie mijloace auto care sunt proprietatea sindicatelor. Folosirea acestor mijloace se face în baza unui regulament stabilit de fiecare sindicat în parte. Deci, cum are şi directorul maşină la dispoziţie aşa are şi liderul de sindicat. În condiţiile în care sindicatele nu au posibilitatea să-şi înfiinţeze coloane, autobaze sau parcuri auto, soluţia este ca fiecare să-şi gestioneze şi să-şi păstreze maşinile fiecare în parte. În general au parcuri auto proprii şi nu este un regulament cadru stabilit”, a explicat Gheorghe Etăgan de la Federaţia Naţională Mine Energie.

    Te-ar mai putea interesa

    4 COMENTARII

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: