ANAF a creat posibilitatea operatorilor economici de a depune, prin intermediul Spațiului Privat Virtual, documentele aferente procesului de solicitare și atribuire a numărului unic de identitate care a aparatelor de marcat electronice si scale. Astfel, prin intermediul Spațiului Privat Virtual, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune “Cererea de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală” – Formular C 801 și pot primi “Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”.
Formularul C 801 este disponibil pe site-ul www.anaf. ro la rubrica Servicii Online – Declaraţii Electronice. Informaţii despre completarea si transmiterea cererii, respectiv documentele care trebuie atasate, se regăsesc în Ghidul publicat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în cadrul secţiunii Servicii Online/”Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)” sau pot fi obţinute telefonic, apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center la nr. de telefon (+4).031.403.91.60.
Agenția Națională de Administrare Fiscală a întreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obţinerea numărului unic de identificare a caselor de marcat și le recomandă acestora să solicite certificatele prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Totodată, ANAF sfătuieste contribuabilii să depună formularul C 801 din timp, pentru a evita aglomerarea din ultimele zile.
Pentru nedotarea cu aparatel de marcat definite la art. 3 alin (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, ANAF va aplica sancțiuni contribuabililor mari si mijlocii, începând cu data de 1 septembrie, si contribuabililor mici, începand cu 1 noiembrie a.c.