Acasa / Economic / Un excavator de 2.400 de tone s-a prăbușit la cariera Alunu. Este o avarie fără precedent în România

Un excavator de 2.400 de tone s-a prăbușit la cariera Alunu. Este o avarie fără precedent în România

Un excavator de la cariera minieră Alunu, aflată la granița dintre județele Gorj și Vâlcea, s-a prăbușit, ieri, după ce un mal de pământ s-a surpat. Utilajul menținea activitatea la cariera minieră, care în urmă cu câțiva ani a fost transferată de la Complexul Energetic Oltenia la Consiliul Județean Vâlcea. Din fericire, niciun lucrător nu a fost rănit, pentru că au reușit să se retragă la timp. Angajații au observat că malul de pământ s-a surpat și și-au dat seama că urmează să aibă loc un accident de amploare. 80 de lucrători au rămas fără obiectul muncii, pentru că activitatea de extracție a cărbunelui nu se mai poate desfășura în condițiile în care excavatorul nu mai funcționează.

Constantin Crețan, președintele Sindicatului Lignitul Oltenia, spune că este imposibil ca excavatorul să mai fie reparat și că este un accident fără precedent în România: „Foarte greu se mai poate relua activitatea. Este un excavator care este retehnologizat și modernizat. Prin nerespectarea de procedurilor a dus la această avarie. Am atras atenția de ani de zile că se pot întâmpla astfel de accidente în toate carierele Complexului Energetic Oltenia, dacă nu se respectă monografia de lucru. Este posibil să mai avem avarii de acest gen, pentru că se aleargă după cărbune și nu avem fronturi de lucruri deschise“.

„Este un mastodont care are 2.400 de tone“

Constantin Crețan consideră că utilajul nu poate fi reparat și că accidentul este fără precedent în România: „Este imposibil de reparat. Este un mastodont care are 2.400 de tone. Este un gigant. Este o avarie fără precedent în România. S-a mai întâmplat o avarie de acest gen pe timpul lui Ceaușescu, la un excavator care se monta la Jilț, dar era în montaj. Acolo s-a greșit când se monta, dar aici este la un excavator în funcțiune“.

Crețan propune ca angajații rămași pe drumuri să fie preluați de CEO

Constantin Crețan propune care salariații care au rămas pe drumuri să fie preluați de CEO: „La Berbești-Alunu am o parte dintre mineri care sunt membri de sindicat. Soluția cea mai bună pentru acești oameni este să fie transferați la CEO. Avem lipsă de persona și mai pleacă alte persoane care se apropie de pensie“.

Video Aici

Un comentariu

  1. Ce este de mirare?Si-au facut salarii de sute de milioane de la ultimul miner pana la conducere si nu au investit deloc in retehnologizare.Avem cea mai scumpa energie din Europa!

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*