spot_img
13.4 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăEditorialDN 66 - drumul unor interminabile bătăi de joc

    DN 66 – drumul unor interminabile bătăi de joc

    Despre drumul rutier, DN 66, despre infinita bătaie de joc derulată acolo în ultimii şapte ani, s-au scris vagoane de hârtie, şi s-au ocupat spaţii foarte largi de emisiuni radio-tv. Tronsonul de drum, Rovinari – Bumbeşti-Jiu, se află de şapte ani de zile, într-o continuă mimare de exeutare a unor lucrări de modernizare. Bineînţeles că nici la timpul actual, nimeni nu mai crede că acest tronson de drum va ajunge într-un stadiu de finalizare a lucrărilor, într-un timp rezonabil. De-a lungul celor şapte ani de tergiversări, promisiunile şi garantările terminării lucrărilor au curs cu duiumul, dar totul a rămas la stadiul de … vorbe goale. Unde exisă asemenea întreruperi de executare a lucrărilor, sau amânări nejustificate dar motivate pueril, există şi ceva necurat la mijloc. Cu cât promisiunile de executare a lucrărilor şi finalizare a acestora au fost mai mari, cu atât şi lăsarea de izbelişte a tronsonului de drum, respectiv, a fost mai mare. Este foarte posibil ca în viitorul nu prea îndepărtat să apară şi veşti de natură penală, vizavi de drumul interminabilelor bătăi de joc. În urmă cu şapte ani, în timpul guvernării Tăriceanu, s-au demarat lucrările de executare a sectorului de drum, Filiaşi – Bumbeşti Jiu, împărţit pe două tronsoane, astfel: Filiaşi – Rovinari, încredinţat în urma licitării, unei firme spaniole, iar Rovinari – Bumbeşti, încredinţat unei firme ungureşti. De menţionat este faptul că la acea vreme, ministrul Transporturilor era nimeni altul decât … udemeristul Laszlo Borbely. Altfel nici nu se putea, din moment ce lucrările de pe tronsonul de drum, respectiv, erau încredinţate unei firme care nu executase în toată activitatea ei, nici măcar o … alee, dară minte un sector de drum de nivel european! Firma din Ungaria a plănuit că va da lucrările în antrepriză, uneia sau mai multor firme, care să ducă la finalizare, lucrările, dar nu i-a ieşit pasienţa, din moment ce firmele respective doar începeau lucrările, pentru ca la scurt timp să le abandoneze. Aşa s-a ajuns ca şi la ora actuală, respectivul sector de drum să arate ca o imensă cârpeală care îşi tot amână vindecarea, respectiv, finalizarea, în timp ce sectorul de drum, Filiaşi – Rovinari, executat de firma spaniolă, este finalizat de nu mai puţin de patru ani. De circa un an, agonia s-a amplificat prin demararea lucrărilor de modernizare a tronsonului de drum, Bumbeşti – Livezeni, respectiv, Defileul Jiului, circulaţia pe artera dintre Oltenia şi Ardeal, fiind blocată pe perioade de luni de zile, în intervale orare în care circulaţia este la vârf. Intervalele de timp în care circulaţia rutieră va fi întreruptă, sunt şi mai mari, începând de azi, o dată cu reluarea executării lucrărilor de infrastructură. La fel şi agonia …

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: