spot_img
14 C
Târgu Jiu
joi, aprilie 18, 2024
Altele
    AcasăEvenimentCEO și autoritățile se joacă de-a ancheta la Roșiuța

    CEO și autoritățile se joacă de-a ancheta la Roșiuța

    Viața minerilor care lucrează la Cariera Roșiuța și care se deplasează cu camioanele unor prestatori de servicii, este pusă în pericol chiar de către reprezentanții Complexului Energetic Oltenia. Cel puțin așa reiese din comunicarea făcută de reprezentanții companiei energetice la două săptămâni de la tragedia în care un miner a murit și alți 11 au ajuns la spital. Răniții și colegii lor spun că acele mijloace de transport în comun nu au inspecții tehnice periodice și au probleme grave, dar șefii CEO s-au mulțumit să dea termene pentru finalizarea reviziilor tehnice a mașinilor. Surse judiciare au confirmat că opt din zece mașini folosite la Roșiuța nu au revizia tehnică. La sesizarea jurnaliștilor, IPJ Gorj a început o serie de verificări a documentelor, dar și a activității polițiștilor din Motru care acum sunt subiect de anchetă internă pentru că, ani de zile, probabil că nu au făcut un minim control de rutină în actele șoferilor pentru a observa când s-a făcut ultima inspecție tehnică.

    După tragedia din 17 octombrie, CE Oltenia a cerut o anchetă tehnică asupra mijloacelor de transport de la Roșiuța. Surse din rândul anchetatorilor spun că opt din zece mașini au probleme tehnice grave. Acest lucru a fost confirmat, indirect, de Elena Zamfir, purtător de cuvânt al CE Oltenia, care după ce s-a consultat cu managerul Laurențiu Ciurel a comunicat că „a fost constituită o comisie de cercetare a stării tehnice a mijloacelor de transport ale firmei prestatoare, Alpha Construct, care își desfășoară activitatea la Cariera Roșiuța. Au fost stabilite termene pentru finalizarea reviziilor tehnice, nerespectarea acestora conducând la rezilierea contractelor. Controlul a fost extins la toate celelalte cariere”, a spus Zamfir. Așa se face că Ciurel nu a considerat suficientă moartea unui om pentru o opri, măcar temporar, funcționarea acelor mijloace de transport. Anchetatorii mai spun că în cariere, normele de protecție și securitate în muncă sunt încălcate cu știința tuturor. Astfel, surse judiciare susțin că în camion, șoferul nu avea voie să transporte mai mult de trei persoane dar, în total au fost 12. Compromisurile au condus la această tragedie iar minerii care și-au revenit în urma accidentului spun că acel camion avea probleme tehnice și toată lumea știa: „Băieții de la sector știau de la șofer că nu are frâne. Noi, echipa de electricieni, nu mergeam des cu mașina aia și nu aveam de unde să știm. Colegii de la sector au spus că nu are frâne deloc”, a declarat unul dintre supraviețuitorii accidentului. De altfel, chiar fratele șoferului a spus în ziua accidentului că vorbiseră în dimineața respectivă și știa și el că mașina e defectă, dar a acceptat la presiunea coordonatorului de transporturi și de teamă că-și va pierde locurile de muncă.

    Polițiștii din Motru, în vizorul IPJ

    Nimeni din rândul anchetatorilor: IPJ, ITM sau CE Oltenia nu a putut să precizeze câte mașini au starea tehnică la zi. Toți au evitat răspunsul pe care cu siguranță, cel puțin în cazul camionului răsturnat, s-a aflat pe loc, din certificatul de înmatriculare. Probabil că nici un polițist din zonă nu a oprit vreodată un astfel de mijloc de transport să verifice actele, motivând că acele camioane operează în carieră și nu pe drum public. Anchetatorii știu însă că aceste mașini au venit dintr-un parc auto, au străbătut și străbat zilnic și drumuri publice. IPJ Gorj a început o nouă anchetă: Conducerea IPJ Gorj a dispus verificări cu privire la toate aspectele semnalate, atât cu privire la existența inspecțiilor tehnice a acelor mijloace de transport cât și a activității polițiștilor din raza de competență”, a declarat Romina Dochian, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj. Nimeni nu s-a grăbit cu expertiza tehnică a camionului și se întârzie nejustificat un răspuns la întrebarea: cine este vinovat?

    ITM: sunt probleme grave

    Expertiza tehnică în cazul camionului răsturnat a fost finalizată și, din primele informații, se confirmă lipsa frânelor, dar și alte probleme tehnice. Șeful ITM Gorj, George Romanescu, nu a precizat concluzia expertizei, dar a declarat că: „sunt probleme. În opinia mea nu vor fi doar amenzi ci ar putea fi și alte propuneri”, a precizat Romanescu. Șeful ITM a mai declarat că în maxim o săptămână ancheta va fi finalizată având în vedere faptul că mai sunt de audiat trei răniți, doi dintre ei încă fiind internați în spital.

    Te-ar mai putea interesa

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: