spot_img
9 C
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăEvenimentCJPC cu ochii pe preţuri şi pe comercianţii care le practică după...

    CJPC cu ochii pe preţuri şi pe comercianţii care le practică după ureche

    În conformitate cu programul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor privind tematicile de control pe trimestrul I, în perioada 24 ianuarie – 07 februarie 2014, comisarii C.J.P.C Gorj au desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc). Din 12 comercianţi controlaţi, 8 au fost găsiţi cu abateri, iar sancţiunile aplicate se ridică la 3000 de lei. Nu au lipsit nici avertismentele.

    Controlul a urmărit în principal verificarea respectării condiţiilor generale privind vânzările de soldare/lichidare /promoţionale: “vânzarea de soldare” este orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea “soldare/soldări/solduri” şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri sezoniere dintr-o structură de vânzare cu amănuntul; “vânzarea de lichidare”: orice vânzare precedată sau însoţită de publicitate şi anunţată sub denumirea de “lichidare” şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a totalităţii sau numai a unei părţi din stocul de produse dintr-o structură de vânzare cu amănuntul; “vânzările promoţionale” sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiţia ca : a) să nu fie efectuate în pierdere; b) să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile; c) produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil. Nu sunt considerate vânzări promoţionale : a) acţiunile de promovare efectuate de producători; b) acţiunile de lansare de produse noi pe piaţă.

    Soldare după reguli

    Stocul de produse propus pentru soldare trebuie să fie constituit în prealabil în structura de vânzare respectivă, în spaţiile de vânzare şi depozitele structurii de vânzare, precum şi, după caz, în unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare, şi nu va fi reînnoit după constituire sau în cursul vânzărilor de soldare; vânzarea de soldare trebuie să aibă loc în structurile de vânzare în care produsele respective erau vândute în mod obişnuit; respectarea perioadelor de soldări de catre comerciant , între următoarele limite: a) perioada 15 ianuarie – 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă – iarnă; b) perioada 1 august – 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară – vară.

    Preţuri, NU după ureche

    De asemenea, în atenţia celor de la CJPC, pe perioada verificărilor s-a aflat fixarea şi publicitatea preţurilor.Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare şi publicitate a preţurilor: orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă; orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc. Pentru abaterile constatate, au fost aplicate sancţiuni şi avertismente. Pentru neafişarea preţurilor şi tarifelor sau existenţa acestora dar nu în mod vizibil, 4 operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional cu 3 Avertismente şi o amendă în valoare de 1000 lei, iar o informare incompletă i-a costat pe 3 operatori economici 4000 de lei.

    Articolul precedent
    Articolul următor
    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: