spot_img
4.1 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăEvenimentPromoții false, amendate de CJPC Gorj cu 22 de mii de lei

    Promoții false, amendate de CJPC Gorj cu 22 de mii de lei

    Luna februarie „a plouat” cu promoții și lichidări de stoc din partea agenților economici, dar și cu amenzi grase din partea comisarilor de la CJPC Gorj. Măsura instituției a fost dictată de nerespectarea prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, de tipul promoțiilor sau lichidărilor de stoc care, deși atrăgătoare pentru gorjeni s-au dovedit nu mai mult decât o altă cale de le înşela așteptările.13 agenți economici au fost găsiți cu nereguli și sancționați cu avertismente și amenzi de sute de milioane de lei vechi.

    Pe parcursul lunii februarie 2015, comisarii C.J.P.C. Gorj au desfăşurat acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc). Din cei 20 de operatori economici controlaţi, la 13 dintre ei au fost constatate abateri, în urma cărora au fost aplicate 8 amenzi în valoare totală de 22 de mii de lei.

    Promoțiile nu se fac după… ureche!

    Obiectul controalelor l-au făcut, printre altele și verificarea dacă, spre exemplu, vânzările de soldare se efectuează numai în cursul a două perioade pe an, cu o durată maximă de câte 45 de zile fiecare, cu condiţia ca produsele propuse pentru soldare să fie achitate furnizorului de către comerciant cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de debut a perioadei de vânzări de soldare şi oferite spre vânzare în mod obişnuit înaintea acestei date; perioadele de soldări se stabilesc de comerciant între următoarele limite: a) perioada 15 ianuarie – 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă – iarnă; b) perioada 1 august – 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară – vară. Comisarii de la CJPC Gorj au verificat și respectarea regulilor de fixare și publicitate a prețurilor, în sensul că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Deficiențele majore depistate la comercianți s-au referit la neafişarea preturilor întrun mod vizibil și lizibil, dar și afişarea preţurilor reduse, fără bararea prețului vechi.

    Ochii, larg deschiși la… casa de marcat!

    Pentru evitarea încălcării drepturilor, consumatorii care achiziționează produse cu preț redus, trebuie să verifice cu atenție, în primul rând, dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv și dacă reducerea anunțată este identică cu cea reală (se regăsește pe bonul de casă).

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: