Acasa / Headlines / Ministrul Transporturilor, interpelat de Florin Cârciumaru pe probleme de infrastructură rutieră

Ministrul Transporturilor, interpelat de Florin Cârciumaru pe probleme de infrastructură rutieră

Ministrul Transporturilor, luat la întrebări de senatorul PSD Florin Cârciumaru.  Parlamentarul îi atrage atenția demnitarului că județul Gorj stă prost la capitolul infrastructură. Probleme sunt pe toate tronsoanele care fac legătura Gorjului cu județele vecine.

Printr-o interpelare adresată ministrului Transporturilor, senatorul Florin Cârciumaru ia la bani mărunți toate tronsoanele importante din județul Gorj. Unele investiții au demarat, însă au fost blocate, altele sunt încă în stadiul de proiect.  Domnule ministru Răzvan Cuc, deși lucrările de modernizare pe DN 66 Bumbești Jiu- Petroșani au fost finalizate, ce s-a întâmplat cu proiectul pentru realizarea parcării în zona Mănăstirii Lainici (Defileul Jiului)? Actuala parcare de la mănăstire pune în pericol desfășurarea traficului în acea zonă, întrucât vizitatorii locașului de cult (destul de numeroși) traversează cu mare risc pentru a ajunge pe partea mănăstirii. Cât timp va mai dura până când Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va finaliza procedura de licitație pentru parcare? De asemenea, domnule ministru, vă întreb care sunt cauzele pentru care nu au continuat lucrările de reabilitare a podului peste râul Jiu din apropierea Mănăstirii Lainici? Din cauza restricțiilor de tonaj impuse, camioanele cu gabaritul mai mare de 30 de tone ocolesc Gorjul pentru a putea ajunge în județul Hunedoara. Cât trebuie să mai aștepte conducătorii auto din Gorj și celelalte județe pentru a putea circula în condiții optime pe DN 66 Bumbești-Jiu- Petroșani?

Un alt drum național care traversează Gorjul, dar care așteaptă de ani buni să fie modernizat este DN 67 D Târgu Jiu- Tismana- Baia de Aramă (Mehedinți)-Băile Herculane (Caraș-Severin).În ce stadiu se află proiectul de finanțare și când preconizați că vor începe procedurile de organizare a licitației? Consider, domnule ministru al Transporturilor, că ar trebui să tratați acest proiect cu maxim interes întrucât modernizarea acestui drum național ar ajuta și mai mult Gorjul să se dezvolte din punct de vedere turistic, a transmis parlamentarul de Gorj

Este sau nu finanțare?

Un alt drum național cu probleme, care tranzitează Gorjul, este DN 67 B Scoarța- Licurici- Târgu Logresti- Drăgășani (Vâlcea)- Pitești (Argeș), despre reabilitarea acestuia discutându-se de mai mult timp, însă execuția nu a fost demarată nici până acum. Vă rog să-mi răspundeți, domnule ministru, dacă Ministerul Transporturilor, pe care îl conduceți din nou, poate asigura finanțarea? Când intenționați să emiteți ordinul de începere a lucrărilor, având în vedere că firmele de construcții au fost deja desemnate? Ce dificultăți întâmpinați în cât nu se demarează lucrările? este întrebarea adresată de Cârciumaru pe această problemă

Transalpina-frumoasă dar plină de gropi

În interpelarea adresată ministrului, parlamentarul face referire și la cea mai înaltă șosea din România.  În această iarnă destul de grea, multe drumuri au fost afectate de intemperii, Drumul Național 67 C- Transalpina necesitând lucrări de întreținere și reabilitare. Fac referire în special la transonul Novaci-Rânca, partea carosabilă fiind foarte avariată în urma iernii (gropi, denivelări, alunecări de teren). Domnule ministru, cine trebuie să intervină de drept în acest sens? În ce relații contractuale se află constructorul  Romstrade cu administratorul drumului? De ce nu poate interveni Secția Drumuri Naționale Târgu Jiu cu lucrări de reparații pe segmentul de drum care străbate stațiunea Rânca? Transalpina reprezintă cea mai frumoasă șosea din România, iar dacă nu veți lua măsuri de întreținere și reparații încă de acum, drumul va ajunge impracticabil, ucigând interesul turistic ce s-a dezvoltat în ultimii ani.

Ce se întâmplă cu centura?

Fost primar la municipiului Târgu Jiu, Cârciumaru ține la realizarea centurii ocolitoare, proiect demarat în timpul mandatului său. Înainte de a fi ales senator în Parlamentul României, în calitate de primar al municipiului Târgu Jiu, Gorj, am obținut finanțare europeană pentru construirea unei noi centuri ocolitoare a reședinței de județ pentru fluidizarea traficului greu din oraș. Lungimea noii șosele este de 20 de kilometri. În proiect sunt cu¬prinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, peste Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supratera¬ne ce vor trece peste Drumul Na¬ţio¬nal 67. Centura va fi construită pe drumul Drumul Național 66 care traversează Târgu-Jiul de la Sud la Nord, precum şi pe Drumul Naţional secundar DN67 D, incident în Nord-Vest. Din păcate, pe unele segmente din noua centură lucrările bat pasul pe loc din cauza exproprierilor, iar anumite obiective deja executate sunt în pericolul de a se degrada, neexistând continuitate. Această situație a fost transmisă și fostului ministru al Transporturilor, Lucian Șova, însă la momentul respectiv, măsurile întreprinse de către acesta nu au deblocat lucrările de la Târgu Jiu.Domnule ministru Răzvan Cuc, vă întreb când va fi posibilă reluarea lucrărilor pe tronsonul de EST, având în vedere că a fost organizată o nouă licitație pentru terasament? Responsabilii cu acest proiect cunosc situația din teren?  Au făcut demersuri pe lângă Primăria Municipiului Târgu Jiu pentru eliberarea planurilor parcelare?

În final, domnule ministru Răzvan Cuc, vă întreb dacă există buget pentru construirea drumului expres Târgu Jiu- Craiova? Acest proiect a iscat numeroase controverse în rândul gorjenilor, subiectul fiind folosit cu caracter politic de către Opoziție pentru manipularea cetățenilor. Într-un ulterior studiu de fezabilitate se analizează transformarea drumului național Târgu Jiu- Craiova într-unul expres sau construirea unei noi artere rutiere care să lege cele două orașe din Oltenia?, se mai arată în interpelarea senatorului de Gorj.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*