spot_img
11.7 C
Târgu Jiu
miercuri, aprilie 24, 2024
Altele
    AcasăNationalCNA: 516 radiodifuzori locali, implicaţi în campania pentru alegerile parlamentare

    CNA: 516 radiodifuzori locali, implicaţi în campania pentru alegerile parlamentare

    Un număr de 516 radiodifuzori locali, dintre care 158 posturi de radio, 120 de televiziuni şi 238 televiziuni prin cablu, vor fi implicaţi în campania pentru alegerile parlamentare, potrivit Direcţiei Monitorizare şi Serviciului Inspecţie ale Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). În plus, la nivel naţional, în această cursă s-au înscris posturile de televiziune şi radio: Antena 3, Antena Internaţional DIGI 24, B1 TV, Money.Ro TV, The Money Channel, OTV, Realitatea TV, România TV, TVH.0, SRTV, Etno TV, Taraf TV, Radio România, Bucureşti FM, România Internaţional 2, Europa FM, RFI România, Radio România Antena Satelor, Realitatea FM, Smart FM. Aceste posturi vor fi monitorizate de inspectorii locali CNA şi de Serviciul de monitorizare de la Bucureşti. CNA a adoptat pe 1 noiembrie Decizia privind principiile şi regulile de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului prin intermediul serviciilor media audiovizuale. Potrivit documentului, echitate, echilibru şi corectitudine sunt cele trei principii pe care radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să le asigure în desfăşurarea campaniei electorale în audiovizual. În timpul campaniei, informaţiile privind sistemul electoral, tehnica votării, calendarul campaniei electorale, programele politice, opiniile şi mesajele cu conţinut electoral trebuie să fie prezentate exclusiv în emisiuni informative, emisiuni de promovare electorală şi dezbateri electorale, marcate corespunzător. Candidaţii care deţin funcţii publice pot să apară în emisiuni informative numai în probleme legate de exercitarea funcţiei lor, radiodifuzorii fiind obligaţi să asigure echidistanţa şi pluralismul de opinii. Spoturile publicitare electorale nu pot avea o durată mai mare de 30 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit de candidaţi şi competitori electorali. Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. Cu 24 de ore înainte de începerea votării sunt interzise difuzarea de spoturi electorale, invitarea candidaţilor sau competitorilor electorali, comentarii privind prezentarea campaniei electorale. În ziua votării nu sunt prezentate sondaje, comentarii referitoare la competitori electorali şi îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat.

    AGERPRES/(AS-Daniel Popescu)

    Articolul precedent
    Articolul următor
    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: