Acasa / Headlines / După controale fără rezultate în țara, Sorina Pintea va trimite pacienţi „sub acoperire”

După controale fără rezultate în țara, Sorina Pintea va trimite pacienţi „sub acoperire”

Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, intenționează să trimită în spitale pacienți „sub acoperire” pentru a identifica angajații care condiționează actul medical de mită. Acesta este unul dintre pașii unei strategii anti-corupție mai ample, gândite de Ministerul Sănătății, a declarat Sorina Pintea pentru HotNews.ro.

Ministerul Sănătății a elaborat și va pune în aplicare o strategie anti-corupție, un proiect-pilot fiind deja aplicat la Spitalul Fundeni din București. Angajații acestui spital au semnat, în această primăvară, la solicitarea conducerii unității sanitare, „declarații anti-mită”, în care își iau angajamentul să nu ceară sau primească bani de la pacienți. De asemenea, pe pereții spitalului au fost lipite afișe prin care pacienții sunt informați că angajații acestui spital nu primesc „plic”.

„Avem de pus în aplicare o strategie anti-corupție și am pus în aplicare un proiect-pilot la Spitalul Fundeni. În acest moment, pregătim niște indicatori să ne ajute să cuantificăm ceea ce facem. Unul dintre obiectivele strategiei este folosirea acestei sintagme de „pacient sub acoperire” care să meargă, în funcție de gradul de satisfacție al pacientului de la un anumit spital, să verifice dacă cele sesizate de pacienți sunt mai mult sau mai puțin reale. Avem acel chestionar de feedback pe care îl analizăm, iar dacă vedem că scade gradul de satisfacție și crește numărul pacienților care spun că li s-a cerut șpagă, trimitem acești ‘pacienți sub acoperire’ „, a explicat luni ministrul Sănătății, Sorina Pintea, pentru HotNews.ro.

Sorina Pintea mai spune că, cu toate că unii pacienți cărora li se cere șpagă în spitale i se adresează chiar ei pentru a se plânge de cele întâmplate, „ei spun că nu vor să sesizăm organele de anchetă, ceea ce mi se pare ciudat”.

„Eu cred că sunt și medici cinstiți, dar știm cu toții că lucrurile sunt încă nerezolvate. Nu cere medicul, ci merge asistenta la pacient și spune: acesta este tariful. Sunt spitale în această țară unde medicii spun: ‘Nu este nevoie, mulțumim.’ Eu cred că nu merită acești oameni, pentru câțiva care fac asta, să fie murdăriți”, adaugă ministrul Sănătății.

Reamintim că angajații din sistemul sanitar au beneficiat de creșteri substanțiale de salarii anul trecut, odată cu venirea Sorinei Pintea în funcția de ministru al Sănătății. Salariile angajaților din sistem – medici, asistente și infirmiere – s-au dublat sau chiar s-au triplat, în unele cazuri. 

Totodată, persoanele care au fost internate primesc pe telefon un mesaj cu un chestionar care să le măsoare gradul de satisfacţie. Cele 9 ȋntrebările cuprinse ȋn chestionar se referă la:

Gradul de mulţumire al pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital

Gradul de mulţumire al pacientului faţă de activitatea şi implicarea medicului

Gradul de mulţumire al pacientului faţă de curăţenia din spital

Dacă pacientul a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării

Gradul de mulţumire al pacientului faţă de activitatea şi implicarea asistentelor medicale

Dacă pacientul a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament

Dacă pacientul ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acelaşi spital

Dacă starea de sănătate a pacientului este mai bună după externare

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*