Idei de retete gustoase si sanataoase: fa primii pasi catre o dieta echilibrata

0
65
 Sursa foto: Pexels.com 

Sa mananci sanatos pare de multe ori un tel indepartat. Lipsa de timp, obiceiurile alimentare pe care le avem din copilarie sau stresul sunt doar cateva dintre motivele ce ingreuneaza trecerea de la o alimentatie neechilibrata la una sanatoasa. Totusi, exista mici pasi pe care ii poti face pentru a incepe sa mananci echilibrat si pentru a ii oferi corpului tau necesarul zilnic de nutrienti pentru a-si mentine sanatatea si vitalitatea. 

Iata, asadar, cateva idei si retete de mancaruri sanatoase si delicioase care sa te inspire: 

Un mic dejun rapid 

Micul dejun este o masa esentiala deoarece ofera organismului energia necesara pentru a face fata cu brio provocarilor din prima parte a zilei. Nu sari peste micul dejun si nu manca niciodata dulciuri procesate la prima masa, deoarece acestea ofera o senzatie falsa de energie si satietate, avand pe termen lung fix efectele inverse.  

Ce poti incerca la micul dejun? Terci de ovaz cu ingredientele tale preferate. Adauga lapte, lapte de cocos, lapte de migdale sau de soia peste fulgii de ovaz pana cand acestia capata o consistenta cremoasa. Adauga apoi inca 2-3 ingrediente pentru gust. Poti alege dintre fructe, o lingurita de miere, nuci, putina ciocolata neagra sau un strop de esenta de vanilie, in functie de gusturile tale. 

Budinca de chia cu fructe este si ea o super alegere pentru micul dejun: bogata in fibre, proteine si antioxidanti. Prepar-o de seara, adaugand cateva linguri de seminte de chia intr-un pahar cu lapte. Nu uita sa amesteci si sa lasi la frigider pana a doua zi de dimineata. Adauga fructe sau putina miere atunci cand o servesti. 

 Mese principale gustoase si hranitoare 

Pentru pranz si cina exista numeroase combinatii de mancare gustoase pe care le poti incerca. Daca iti doresti sa gatesti rapid si sanatos, poti comanda un aparat de gatit cu aburi de la Ideall, care te va ajuta sa prepari alimentele fara bataie de cap. Opteaza pentru combinatii de carne slaba (pui, curcan) sau peste (somon, pastrav) si legume (amestecuri de legume, spanac, brocolli, fasole verde). Gateste-le la cuptor, la gratar sau la abur. 

Daca preferi salatele, poti incerca numeroase combinatii de salate: salata verde cu rosii, castraveti, pui si branza; salata de ton cu cartofi, ceapa si masline sau salata bulgareasca cu rosii, castraveti, masline, ceapa si branza. Nu adauga mult ulei peste salata, iar atunci cand pui opteaza pentru cel de masline. De asemenea, dressing-ul pentru salata poate fi preparat si el in casa din iaurt si ierburi aromate. 

Pastele pot fi si ele consumate la pranz sau cina in retete sanatoase. Combina-le cu sosuri naturale de rosii, cu branza slaba si cu cimbru sau busuioc. Alege pastele din grau integral sau din grau dur.  

De asemenea, este important sa renunti la sucurile acidulate, pe care le poti inlocui cu limonada facuta in casa si la dulciurile procesate, pe care le poti inlocui cu mici prajiturele facute in casa. 

O alimentatie echilibrata nu trebuie sa insemne diete drastice si foame, ci se poate obtine atunci cand incepi sa acorzi atentie ingredientelor pe care le folosesti pentru mancare si felului in care le prepari. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here