spot_img
11.2 C
Târgu Jiu
miercuri, aprilie 24, 2024
Altele
    AcasăNationalPrânz de afaceri de succes: 7 lucruri de care trebuie să ții...

    Prânz de afaceri de succes: 7 lucruri de care trebuie să ții cont

    O întâlnire de afacere îți poate întări sau slăbi imaginea de profesionist, în funcție de modul în care te prezinți și de ceea ce discuți. 

    Un prânz de afaceri nu este momentul potrivit să te delectezi cu mâncare și să încerci feluri noi. În schimb, este o modalitate de a cunoaște un coleg sau un partener de afaceri într-un cadru mai puțin formal, în timp ce discutați despre business. Pentru o întâlnire de succes, există câteva reguli pe care trebuie să le cunoști și pe care să le respecți de fiecare când te întâlnești cu partenerii de afaceri.

    Iată 7 lucruri pe care trebuie să le faci la business lunch pentru a reuși ceea ce-ți propui 

    • Mic dejun, prânz, cină sau cafea

    Trebuie să recunoști că “prânzul” de afaceri nu mai este limitat doar la masa de la jumătatea zilei. Termenul a fost inventat cu ani în urmă, când afacerile se desfășurau mai mult într-o atmosfera de 9-18, când oamenii făceau tranzacții în timpul prânzurilor. Cu toate acestea, în lumea modernă, afacerile se desfășoară 24/7. Așadar, prânzul tradițional poate fi orice masă sau pauză, de la un mic dejun în zorii zilei până la o cafea la mijlocul după-amiezii.

    • Agendă și obiective

    Adesea, atunci când mâncarea este introdusă în ecuație, oamenii uită de scopul unei întâlniri. Indiferent de prezența mâncării, trebuie să-ți amintești întotdeauna un adevăr simplu despre prânzul de afaceri: este la fel ca orice alt business meeting. Deci, atunci când participi la unul, trebuie să ai o agendă pe care să o discuți și obiective bine definite pentru ceea ce dorești să obții.

    • Fără alcool

    Nimic nu slăbește încrederea în abilitățile cuiva mai repede decât o băutură în mijlocul zilei. Partenerii de afaceri se așteaptă să fii responsabil, iar alcoolul îți va afecta abilitățile. Dacă dorești să-ți atingi obiectivele și să arăți că vei reveni la birou pentru a lucra la problemele importante ale partenerilor, doar spune nu oricărei băuturi cu alcool.

    • Ai grijă la bunele maniere

    O regulă atunci când participi la un prânz de afaceri este să ai bune maniere la masă. Asigură-te că bei doar din propriul pahar, folosești tacâmurile corecte și mesteci politicos fără să vorbești cu gura plină. Nerespectarea acestor reguli poate avea un impact negativ asupra reputației tale și a companiei pe care o reprezinți.

    • Îmbracă o ținută adecvată

    Când participi la o întâlnire de afaceri, este important să te îmbraci pentru rolul pe care îl ai. Acestea fiind spuse, ar trebui să te îmbraci în funcție de restaurantul la care mergi. Dacă te prezinți într-un costum sau într-o rochie smart într-un local casual, vei arăta puțin deplasat, ceea ce te-ar putea dezavantaja. Dar doar pentru că este un cadru casual, asta nu înseamnă că trebuie să te prezinți la întâlnire în blugi rupți și pantofi sport. Poți îmbrăca, în schimb, o pereche de blugi simpli la care să asortezi niște piese smart casual, spre exemplu un cardigan și sacouri elegante pentru dame, cum sunt cele de la Atmoshperefashion.ro, care au selecția perfectă din care să alegi.

    • Sunt doar afaceri, nimic personal

    Mâncarea evocă un sentiment de confort. Și atunci când te simți confortabil, îți poate fi distrasă atenția de la obiectivul tău și, în schimb, te poți relaxa până la punctul în care adopți o atitudine mai personală. Amintește-ți acest lucru înainte de orice business lunch. Este de așteptat să existe și câteva remarci personale, dar evită orice discuții sau dezvăluiri din viața ta privată. Ești acolo pentru afaceri și pentru a-ți atinge obiectivele. Cu excepția cazului în care dezvăluirea unor informații personale te ajută să-ți atingi scopul, nu o face.

    • Ține-i vorbind

    Nimănui nu-i place când cineva vorbește constant despre sine. Cu toate acestea, oamenilor le place când cineva ascultă și îi face să se simtă ca și cum le pasă de ceea ce vorbesc. Ascultă mai mult decât vorbești. Fără a încălca regula de a fi prea personal, împărtășește suficient pentru a crea o legătură sau pentru a răspunde la întrebările care îți sunt adresate și apoi concentrează-te pe ceea ce are de spus cealaltă persoană.

    Un business lunch este o oportunitate pentru a câștiga un nou partener de afaceri, pentru a cunoaște un nou coleg sau a încheia o tranzacție, așadar totul trebuie să se desfășoare ca la carte. Ține cont de regulile prezentate și, cu siguranță, îți vei atinge cu succes obiectivele.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: