Acasa / National / Vânzătorii români au realizat afaceri de peste 50 milioane de dolari pe an prin platforma Amazon
Universitatea Constantin Brancusi Targu Jiu - Admitere 2018

Vânzătorii români au realizat afaceri de peste 50 milioane de dolari pe an prin platforma Amazon

Modelul de business promovat prin intermediul platformei de comerţ online Amazon a ajuns să valoreze în România minimum 50 de milioane de dolari pe an, arată estimările din piaţă, publicate de către reprezentanţii comunităţii amazon-seller.ro.

Conform datelor, numai vânzătorii din Top 10 au realizat, anul trecut, sume de peste 25 de milioane de dolari, iar acest nou mod de afacere atrage tot mai mulţi oameni prin flexibilitatea pe care o oferă.

„Platforma Amazon, în momentul de faţă, este cel mai simplu mod de a porni o afacere în domeniul comerţului electronic datorită resurselor pe care le oferă, fiind cel mai mare retailer din lume. Prin serviciul FBA, vei avea un stoc în depozitele Amazon care ajunge acolo direct de la furnizor, iar comenzile vor fi prelucrate de angajaţii Amazon. Astfel, vei putea administra afacerea din orice loc unde ai un calculator cu conexiune la internet. Pentru independenţa şi modalităţile nelimitate de scalare va fi însă nevoie să-ţi diversifici canalele de vânzare, Amazon rămânând o parte importantă din ele”, explică Sergiu Nichiţean, fondatorul comunităţii amazon-seller.ro.

Modalitatea prin care o persoană poate demara un business pe Amazon vizează, pentru început, un computer cu o conexiune la internet. Totodată, cunoştinţele de vânzări şi marketing prezintă un avantaj, dar nu sunt obligatorii pentru că acestea se vor învăţa pe parcurs.

‘Ca şi proprietăţi fizice, target-ul pentru un produs uşor de lansat pe Amazon este să fie mic, uşor şi cu puţine părţi mobile. Preţul de vânzare este recomandat să se încadreze între 15-70 de dolari. La fel de importantă este şi situaţia nişei, aceasta trebuie să aibă o cerere cât mai mare şi o concurenţă cât mai mică. Alegerea eronată a nişei este cel mai mare risc pe care şi-l asumă cei care încep un business în acest nou domeniu. În topul categoriilor care conţin oportunităţi majore de afaceri se află casă şi bucătărie, sport şi outdoors, copii, unelte şi produsele pentru animalele de companie”, a subliniat Nichiţean.

Un viitor “seller Amazon” poate activa ca persoană fizică, firmă în România sau firmă în SUA. „Pentru cineva aflat la începutul business-ului este recomandată prima variantă care presupune o simplificare a birocraţiei. În acest caz listarea produselor pe Amazon se realizează similar cu cea a vânzării ocazionale pe OLX. Veniturile suplimentare trebuie declarate în Declaraţia 600 şi trebuie plătit impozitul aferent. Următorul pas, după stabilirea tipului de business, recomandat pentru cei care îşi doresc să îşi crească afacerea este înfiinţarea unei firme fie în România, fie în Statele Unite ale Americii. Ambele opţiuni prezintă atât avantaje, cât şi dezavantaje, iar taxele sunt plătite către statul din ţara în care este înfiinţată firma”, precizează sursa citată.

Specialiştii recomandă celor care vor să vândă produse pe Amazon să înceapă, în funcţie de viteza cu care îşi doresc să crească, de la 2.000 – 5.000 de dolari, al căror profit să îl reinvestească în ritmul natural al creşterii. De asemenea, pentru o creştere mai mare a afacerii este necesar să fie accesate şi alte canale de vânzări, precum un site propriu sau alte platforme de comerţ electronic ca eBay.

Fondatorul amazon-sellers.ro va lansa, împreună cu Creative Business Management, un curs dedicat celor care vor să înceapă o afacere pe Amazon, pe 24 – 25 martie la Bucureşti.

Amazon.com este cel mai mare retailer online din lume raportat la totalul vânzărilor, cu afaceri ce au depăşit, din 2015, anual, 110 miliarde de dolari, numai în SUA.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*