spot_img
12.6 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăPoliticAvalanșa de reclame la pastile, contestată de Partidul Verde. Vedem peste 3...

    Avalanșa de reclame la pastile, contestată de Partidul Verde. Vedem peste 3 milioane de reclame pe an!

    Partidul Verde militează pentru reducerea avalanșei promoționale pe radio și tv a produselor din industria pharma, a suplimentelor alimentare, dermato-cosmetice și a  dispozitivelor medicale. La ora actuală în calupurile publicitare telespectatorii au parte în special de astfel de reclame. În opinia Verzilor consumatorul este bulversat emoțional și psihologic de avalanșa publicitară dominată de produse de ordin medical.

    “E nevoie de o noua lege privind publicitatea pe radio și tv a medicamentelor, a suplimentelor alimentare și a dispozitivelor medicale. Partidul Verde atrage atenția asupra efectelor negative ale avalanșei promoționale pe radio și tv a produselor din industria pharma, a suplimentelor alimentare, dermato-cosmetice și a  dispozitivelor medicale.

    Pe toate cele peste 60 de canale media, spoturile industriei farmaceutice depășesc, însumate, 24 de ore într-o singură zi. Românii vizionează într-un an peste 3 milioane de reclame la medicamente, suplimente alimentare, dermato-cosmetice și dispozitive medicale.

    Partidul Verde consideră că în acest haos informațional dirijat de rațiunile profitului cu orice preț există riscul dezvoltării, prin această presiune publicitară uriașă, a unui comportament viciat al consumatorilor.

    De multe ori consumatorul este bulversat emoțional și psihologic de avalanșa publicitară dominată de produse de ordin medical.

    Partidul Verde pledează pentru un dialog deschis cu toate părțile interesate, inclusiv publicul consumator și managementul media, în vederea construcției unui nou cadru legislativ care să reglementeze publicitatea medicamentelor pe radio și tv, pornind de la premisa etică a acestui tip de publicitate: spațiu alocat din total publicitate, siguranța produselor promovate,  standarde de marketing etc

    Este obligatoriu să vedem în ce măsură sunt respectate codurile de conduită asumate de industria pharma, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul  asociațiilor  profesionale de profil, rolul lanțurilor farmaceutice,  etc.

    Partidul Verde pledează pentru așezarea sănătății fizice, psihice și emoționale a cetățeanului deasupra rațiunilor economice ale unuia sau altuia dintre tipurile de industrii care promovează publicitatea agresivă. Credem că putem găsi un just echilibru pentru toate părțile implicate în acest proces pornind de la principiul fundamental al respectului pentru o viață sănătoasă, garantat de art 34. din Constituția României”, se arată într-un comunicat emis de partidul Verde.

    Cu ochii la TV și pastila în buzunar

    Cetățenii confirmă că de multe ori se tratează după ureche și apelează la medicamentele pe care le văd în reclame. Unii cer sfatul medicilor abia după ce își administrează medicamentația. “ Merg la medic dar nu așa, pentru orice răceală. Iau acasă o pastilă, o vitamină, o frecție și îmi trece. Au apărut multe pastile, avem de unde alege ,dar, antibiotic nu iau niciodată fără avizul medicului ”, susține un bunic din Târgu Jiu.

    “Să știți că mai cumpăr medicamente pe care le văd în reclame. Oricum, și când de duci la farmacie și ceri ceva pentru cap, de exemplu, iți dau ce consideră ei că e bun. Iau în special suplimente alimentare și medicamente pentru digestie. Am mers și la medic și mi-a recomandat să continui cu aceleași pastile “, a declarat o târgujiancă.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: