spot_img
9.6 C
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăPoliticUn simulacru de campanie electorală

    Un simulacru de campanie electorală

    Cred că putem spune, fără a fi prea departe de adevăr, că actuala campanie electorală este una dintre cele mai plictisitoare campanii pentru prezidențiale din istoria post-decembristă.

    Temele importante, care ar trebui să-i preocupe pe candidați din prisma funcției la care își doresc să acceadă, lipsesc cu desăvârșire. Reforma instituțiilor statului, reconstrucția societății, readucerea cetățeanului în prim-planul politicilor publice sunt subiecte care s-au evaporat din cauza tevaturii iscate în jurul formării unui nou Guvern, audierii miniștrilor și învestirii lor.

    Abia acum se vede că planul otrăvit pus la cale de actualul președinte al României funcționează de minune. Bruierea campaniei electorale, astfel încât electoratul să nu mai înțeleagă prea multe legat de domeniul la care ar trebui să se priceapă un președinte, care e fișa postului său, ce și despre ce ar trebui să vorbească, i-a reușit într-o oarecare măsură cu moțiunea de cenzură.

    Așa se face că, în loc să aibă loc dezbateri publice între candidații prezidențiali, au loc dezbateri între actualii miniștri și potențialii miniștri. Viziunea unor aspiranți la cea mai înaltă funcție în Statul român, asupra orientărilor generale în problemele de politică externă, este forțat înlocuită de programul de guvernare al unui partid ce încearcă să se legitimeze electoral printr-o mascaradă. În loc să vorbească Klaus Iohannis, vorbește Ludovic Orban.

    În aceste condiții, devine din ce în ce mai limpede că nu putem spera la un duel televizat între doi (sau mai mulți) candidați. Iohannis nu stăpânește suficient verbul pentru a intra într-o dispută televizată cu principalul său contracandidat, fiind prins adeseori cu temele nefăcute, chiar și după acești cinci ani de mandat. A vorbit atât de mult despre resetarea statului, încât pare că a greșit butonul și s-a resetat pe sine, ascunzându-se în spatele pupitrului de la Cotroceni pentru a-și transmite comunicările, de altminteri nu foarte puternice și nici din cale afară de interesante într-o perioadă atât de însemnată.

    Noroc că, aflându-ne în era digitalizării, ne mai clătim ochii cu ceva virale pe internet. Acolo lucrurile sunt ceva mai dinamice, venind ca o dovadă că românii nu sunt chiar total dezinteresați de aceste alegeri prezidențiale.

    Cristina Petrovici

    Te-ar mai putea interesa

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: