Acasa / Sănătate / Ești obosit mai tot timpul? Lipsa MAGNEZIULUI ar putea fi principalul vinovat

Ești obosit mai tot timpul? Lipsa MAGNEZIULUI ar putea fi principalul vinovat

Magneziul este unul dintre mineralele esențiale pentru buna funcționare a organismului nostru. Pentru un nivel optim în organism, ideal este să avem un aport zilnic de 300-500 mg, care, în mod normal ar trebui să fie asimilate din hrana pe care o consumăm.

Vinovatul principal de lipsa de magneziu este agricultura moderna. Potasiul si fosforul sunt antagonistii magneziului in sol, si ambii sunt prezenti in cele mai multe ingrasaminte folosite in agricultura. Din acest motiv, magneziul care ar trebui sa imbunatateasca alimentele, nu mai este prezent in mod natural; generatii dupa generatii de plante de tehnologie hibrida sunt create pentru a se adapta la conditiile precare ale solurilor.

Alti factori care duc la epuizarea magneziului sunt manipularea, refrigerarea, transportul, depozitarea și prelucrarea alimentelor. Chiar și alimentele organice cumpărate și stocate „în mod corespunzător” după câteva zile de frigider își vor pierde o mare parte din densitatea nutritivă. Fluorura conținută de apa potabilă face aproape imposibilă asimilarea magneziului. Chiar și multe mărci de apă îmbuteliată conțin o cantitate foarte mică a acestuia. Cele mai bune surse de magneziu în apă sunt puțurile de mare adâncime cu surse de magneziu sau scurgerile bogate în minerale provenite din ghețari.

Principalele semne ale lipsei de magneziu:
Oboseala cronică: magneziul face parte din sistemul organismului nostru de producere a energiei necesare funcţionării. Lipsa de energie, oboseala cronică sau senzaţia de sleială sunt un semn că ducem lipsă de magneziu în organism. Şi asta pentru că magneziul ajută corpul să producă adenozin-trifosfat, substanţă vitală în producerea de bioenergie.

Lipsa somnului: când nivelul de magneziu e scăzut, e dificil să dormi fără întreruperi timp de 7-8 ore pe noapte. Şi asta pentru că magneziul contribuie la funcţionarea normală a sistemului nervos, stimulând producerea neurotransmiţătorului din creier, numit acid aminobutiric-gama. Acesta produce relaxarea şi odihna. S-a demonstrat că 500 mg luate timp de opt săptămâni înainte de culcare au îmbunătăţit calitatea somnului.

Depresia: magneziul are un rol important în reglarea hormonală şi echilibrarea nivelului de zahăr din sânge. El afectează starea de spirit şi emoţiile pentru că influenţează producerea de serotonină (hormonul fericirii) din creier. S-a de¬mons¬trat că 248 mg pe zi timp de şase săptămâni au avut efecte pozitive în combaterea depresiei şi anxietăţii.

Migrene: unul din şapte oameni suferă de migrene severe seara sau la orele după-amiezii. Acestea apar pe fondul lipsei de magneziu din organism. Conform unui studiu realizat de cercetătorii europeni, un tratament de trei luni cu magneziu a avut efecte pozitive pe termen lung. Magneziul a ajutat la detensionarea musculară, a echilibrat fluctuaţiile hormonale şi activitatea neurocerebrală nocturnă.

Pofta de ciocolată: poftele obsedante pentru anumite alimente indică absenţa unui nutrient esenţial din organism. Ciocolata neagră este bogată în magneziu şi subconştient, creierul o cere. Atunci când pofta apare de obicei seara sau noaptea este un semn clar că trebuie să începeţi o cură de magneziu de 250 mg pe zi timp de trei luni. Poftele pot apărea în perioadele premenstruale, la femei sau în perioadele de examene sau testări, la bărbaţi.

Cârcei musculari: magneziul are un puternic efect de relaxare mus¬culară şi lucrează împreună cu calciul pentru a stimula mişcarea muşchiului. Durerile musculare, cârceii, senzaţia de oboseală sau de lipsa de forţă sunt simptomele clare ale deficienţei de magneziu. În cazul acestui simptom, medicii recomandă o cură de una sau două luni de magneziu combinat cu vitamina D3 şi calciu.

Zbaterea ochiului: cea mai des întâlnită formă de manifestare a deficienţei de magneziu este zbaterea ochiului. În loc să îl închinăm şi să ne gândim la fel de fel de superstiţii, ar fi bine să ne apucăm să facem o cură cu magneziu pe termen mai lung. Ochiul se zbate din cauza unor spasme musculare şi uneori afectează inclusiv musculatura pupilei.

Ritm cardiac neregulat: magneziul are un efect benefic pentru ini¬mă, de aceea mulţi cardiologi îl recomandă. Principiul de func¬ţionare normală a inimii presupune transportarea în sânge a parametrilor normali de potasiu, calciu şi magneziu. În cazul unei aritmii cardiace, doctorii administrează intravenos magneziu pentru a calma bătăile inimii.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*