Acasa / Sănătate / Șoriciul de porc, pro și contra

Șoriciul de porc, pro și contra

Mai avem puţin şi ne vom înfrupta din bucatele tradiţionale de Crăciun, printre care şi deliciosul şorici de porc, rumenit bine şi fraged de se topeşte în gură. Dar pentru că trebuie să avem grijă şi la siluetă, dacă vrem să arătăm bine în ţinuta specială de Revelion, ar trebui să ştim şi câte calorii are acesta. În 100 de grame de şorici de porc se regăsesc: 563 de calorii, 35 de grame de grăsimi, 63 de grame de proteine, 3 grame de sodiu, 80 mg potasiu,< 0,5 grame carbohidraţi, scrie csid.ro.

Șoriciul nu este mult diferit de pielea de la pui, iar nutriționiștii ne sfătuiesc să nu exagerăm cu mâncatul:”Șoriciul este foarte caloric, are conținut mare de grăsimi și proteine,dar mai mult proteine de calitate inferioară,cum e colagenul.E greu digerabil si nu e indicat in cantitati mari,mai ales de cei care sufera de afectiuni hepatice,biliare sau pancreatice” spune dr. Ionuț Ștefan, consultant în nutriție.

Nutriționistul ne recomandă să dăm la o parte șoriciul și să consumăm, în schimb pulpa sau mușchiul de porc deoarece, pe lângă cantitatea marea de proteine mai conține și vitamine din grupul B și mult fier. La fel ficatul care conține foarte mult fier și B-uri dar și nucleoproteine și de aceea ca orice viscer e bine de evitat de pacienții cu gută. ”Șoriciul e la fel ca pielea de la pui pe care majoritatea persoanelor o aruncă. Nu are valoarea nutritivă a cărnii pentru că e făcut din țesut conjunctiv”, adaugă și nutriționistul Corina Zugravu.

Conţinutul ridicat de proteine şi grăsimi transformă şoriciul de porc într-o gustare perfectă între mese, deoarece ţine de foame şi oferă energie. Şoriciul de porc conţine grăsimi nesaturate, în special acid oleic, care se regăseşte şi în uleiul de măsline. Aceste grăsimi sunt benefice pentru sănătatea inimii. De asemenea, datorită cantităţii reduse de carbohidraţi, care nu influenţează în mod negativ nivelul zahărului din sânge, şoriciul de porc poate fi consumat şi de persoanele care suferă de diabet.

Şoriciul de porc, fiind ţesut conjunctiv, este bogat în colagen, la fel ca pielea şi oasele de pui. Colagenul este o proteină care ajută la redobândirea elasticităţii pielii şi sprijină sănătatea oaselor şi a articulaţiilor. Sodiul conţinut de şoriciul de porc este esenţial pentru reglarea absorbţiei glucozei, pentru funcţia cerebrală, dar şi pentru prevenirea retenţiei de apă din organism. Atenţie însă! Persoanele care au tensiunea arterială crescută trebuie să evite sau să consume cantităţi reduse de şorici de porc.

Cine nu ar trebui să consume şorici de porc

Grăsimile saturate şi sodiul din şoriciul de porc sunt contraindicate în cazul persoanelor care au colesterolul mărit sau hipertensiune. Este bine de amintit faptul că şoriciul de porc este destul de greu digerabil, mai ales în cazul celor care suferă de probleme hepatice, biliare sau pancreatice, avertizează nutriţioniştii. Persoanele care nu produc suficient acid gastric şi enzime pancreatice trebuie, prin urmare, să evite consumul de şorici de porc. În caz contrar, pot apărea crampe stomacale, constipaţie şi senzaţie de vomă.

Atenţie mare şi la şoriciul din comerţ! Unii producători folosesc glutamat monosodic pentru a da un gust mai bun şoriciului, dar acest aditiv s-a dovedit că are numeroase efecte adverse, precum dureri de cap, creştere în greutate, indigestie sau chiar afecţiuni hepatice, dacă este consumat pe termen lung. Prin urmare, consumaţi şorici de porc cu moderaţie şi numai dacă aveţi un stomac capabil să digere combinaţia de proteine şi grăsimi cu care este „împachetat”. Pentru a-l transforma într-o gustare sănătoasă, înlăturaţi cât mai mult din grăsime şi nu exageraţi cu sarea!

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*