Acasa / Sănătate / Vitamina C – vitamina minune

Vitamina C – vitamina minune

Vitamina C, numita și acid ascorbic, este o vitamină solubilă în apă, necesară pentru creștere și dezvoltare. Printre numeroasele beneficii ale vitaminei C se numară întărirea sistemului imunitar și protecția împotriva bolilor cardiovasculare, problemelor de sănătate prenatale, afecțiunilor de vedere și a îmbătrânirii premature.

Vitamina C este cunoscută și pentru proprietățile sale antioxidante și în mod special pentru capacitatea de a întări sistemul imunitar, dar are și alte roluri importante în ceea ce privește sănatatea:
– pentru ca este un factor important în producerea de colagen, vitamina C ajută la refacerea țesuturilor afectate în urma tăieturilor, arsurilor, intervențiilor chirurgicale și a expunerii la razele ultraviolete.
– ajuta la reglarea nivelului de zahăr în sânge, protejând împotriva multiplelor complicații ale acestuia.
– previne bolile de inimă
– ateroscleroza (depunere de grăsimi și colesterol pe peretele intern al arterelor, ducând la sclerozarea acestora) este una dintre cauzele frecvente ale mortalității, manifestandu-se prin atac cerebral sau la nivelul inimii. Studiile au arătat că un nivel scăzut de vitamina C predispune spre boli de inimă și îngustare a vaselor de sânge de la nivelul mâinilor și picioarelor.
– datorită efectelor sale antoxidante, vitamina C ajută organismul să lupte împotriva cancerului în diferite stagii și să prevină apariția acestuia. Susține procesul de chimioterapie și reduce efectele sale toxice. Reduce riscul apariției bacteriilor dăunătoare stomacului și a cancerului gastric.
– datorită unei alimentații bogate în sare sau a rigidității vaselor de sânge presiunea sângelui crește și împiedică accesul către organele vitale. Vitamina C ajută la scăderea presiunii, iar în cazul femeilor însărcinate previne nașterile premature.
– studiile au arătat că cei care suferă de astm au un nivel scăzut de vitamina C și prin luarea de suplimente simptomele s-au atenuat, iar numarul crizelor au scăzut.
– contribuie şi la reducerea riscului problemelor oculare, care pot duce la orbire pe masură ce îmbătrânești, reduce efectele nocive ale fumatului și previne obezitatea.

Cele mai bune surse de vitamina C sunt: măceșe, cătină, ardeiul roșu, kiwi, pătrunjel, broccoli, citricele. Toate fructele și toate legumele conțin catități mai mari sau mai mici de vitamina C. Este bine de știut că vitamina se degradează rapid la contactul cu aerul și concentrația din fructe și legume este proporțională cu prospețimea acestora.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*