spot_img
10.8 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăSocialAlt drum, altă distracţie

    Alt drum, altă distracţie

    Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean, bate drumurile Târgu-Jiu, Craiova, pentru a face posibilă legătura judeţului Gorj, cu autostrada Bucureşti-Piteşti-Deva-Timişoara-Nădlac. Posibilitatea realizării unui drum rapid pentru Gorj există, însă acesta este doar în stadiul de proiect, un proiect care trebuie să treacă prin zeci de mâini, pentru a se putea concretiza ceva.

    Zilele trecute, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj a mers la Craiova, pentru a analiza împreună cu Comitetul Naţional pentru Dezvoltare, senatori, deputaţi din Parlament, dar şi alte persoane importante, cu putere decizională, această posibilitate, un drum rapid care ar ajuta să se dezvolte atât infrastructura, cât şi turismul judeţului Gorj. În cadrul dezbaterilor, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu a prezentat solicitarea Gorjului către Ministerul Transporturilor şi a Infrastructurii, de a devia şi a scurta cu 42 de kilometri, drumul rapid care urmează să se reabiliteze pe ruta Salonic-Bulgaria-Calafat-Craiova-Drobeta Turnu-Severin-Lugoj, în lungime de aproximativ 377 kilometri, pe ruta Salonic-Bulgaria-Calafat-Craiova-Filiaşi-Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbeşti-Jiu-Petroşani-Haţeg-Simeria, cu o lungime de aproximativ 335 de kilometri. „Fac apel la toţi deputaţii, senatorii, indiferent de culoarea politică să facem ceva cu acest drum. Proiectul acesta merită luat în seamă. Sunt nişte idei la ora actuală, care trebuie concretizate”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu.

    „Avantaje” trec, realitatea rămâne

    În afară de discuţiile purtate, zilele trecute la Craiova, cu Mircea Geoană, Preşedintele Senatului, dar şi cu senatorul Petre Filip şi Radu Berceanu, Ion Călinoiu a trimis şi o propunere ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, în care prezenta avantajele construcţiei acestui drum. „Avantajele rutei Calafat-Craiova-Filiaşi-Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbeşti-Jiu-Petroşani-Haţeg-Simeria, sunt legate în primul rând, de lungime, care este cu 42 de kilometri mai scurtă decât ruta iniţială, cât şi importanţa economico-socială a zonei pe care o traversează. Această rută va asigura economii pentru transportatori, importatori şi exportatori prin reducerea costurilor de transport. Reabilitarea tronsonului Calafat-Craiova-Filiaşi-Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbeşti-Jiu-Petroşani-Haţeg-Simeria şi transformarea acestuia în drum rapid va asigura acces rapid la zona navigabilă a Dunării şi pentru zona de Nord şi Nord-Vest. Punerea în valoare a zonelor turistice din Oltenia de Nord şi din judeţele Hunedoara şi Caraş Sevrin, zone cu un ridicat potenţial turistic din punct de vedere natural, cultural, religios şi istoric”, se arată în propunerea înaintată ministrului Transporturilor. Preşedintele Consiliului Judeţean a spus, ieri, într-o conferinţă de presă că va face tot ce este posibil ca acest drum să se construiască, pentru ca gorjenii să aibă acces la bazinul fluviului şi speră că va reuşi. Drumurile judeţului Gorj arată din ce în ce mai rău iar autorităţile locale consideră că o dată cu acest proiect, infrastructura se va dezvolta considerabil.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: