Acasa / Social / Consumatorii gorjeni fac uz de drepturile lor

Consumatorii gorjeni fac uz de drepturile lor

Nu mai puţin de 23 de reclamaţii au ajuns, luna trecută, în atenţia comisarilor de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj. Cele mai multe nemulţumiri vin de la gorjenii care s-au plâns de deficienţele la serviciile de telefonie mobilă şi televiziune prin cablu. Soluţionate favorabil au fost 18 reclamaţii.

Nerespectarea clauzelor contractuale sau ambiguitatea datelor din contract sunt printre exemplele de neconformităţi care au adus şi luna trecută la CJPC, consumatori nemulţumiţi. Din cele 23 de plângeri înaintate, în 18 cazuri, acestea au fost rezolvate în avantajul consumatorilor, iar o soluţie similară se aşteaptă în alte patru plângeri. Principalele nereguli constatate de angajaţii CJPC o dată cu verificarea plângerilor ţin de o comunicare precară şi încălcarea unor drepturi vis-a-vis de clienţi din partea operatorilor economici, ignoranţi. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au subliniat că majoritatea reclamaţiilor primite în luna septembrie sunt legate de furnizarea televiziunii prin cablu şi telefonie mobilă. Din cele 23 de reclamaţii primite de la consumatori, pentru 18 plângeri, soluţia a fost favorabilă, iar pentru alte două, în curs. Mai sunt doar trei reclamaţii care îşi aşteaptă răspuns. Nemulţumirile sunt legate preponderent de contractele cu furnizorii de servicii, cazuri în care obiecţiile aduse vizau fie nerespectarea grilelor de programe, fie semnalul nu era cel prevăzut în contract, cu întreruperi frecvent”, a declarat Daniela Michi, comisar şef Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Gorj.

De acord cu eficienţa CJPC

Gorjenii cred că de cele mai multe ori, plângerile înaintate instituţiei sunt întemeiate, dar modul în care sunt soluţionate depinde şi de cum se implică comisarii de la CJPC. Despre rolul lor, cei mai mulţi gorjeni au o părere bună. „Nu am fost afectat personal până acum de vreun serviciu nelalocul lui, dar dacă s-ar întâmpla, ştiu sigur unde ar trebui să mă duc. Este bine că sunt verificate toate plângerile, adică oamenii nu vin degeaba la OPC, reiese din soluţiile favorabile, după cum spuneţi, la care nu s-ar ajunge fără apel la lege. Este normal acest lucru, să ceară ajutorul instituţiei abilitate, dacă se simte nedreptăţit”, a subliniat un cetăţean. Un altul a comentat că „am preferat să discut mai întâi cu furnizorul de cablu, mi-au explicat de ce anume nu mai am canalul respectiv. Dar, asta pentru că m-au asigurat că se rezolvă şi nu a trecut foarte mult timp de atunci, altfel mă voi duce mai departe. Mai am nemulţumiri legate în general de tot felul de agenţi economici, nu este totul pe roze, nu toate cerinţele sunt respectate”, a precizat un pensionar. De cealaltă parte, şi gorjenii care încă nu au fost înşelaţi sau nedreptăţiţi de anumiți agenți economici, fie furnizori de cablu sau GSM, spun că îşi cunosc drepturile şi nu vor ezita să facă uz de ele. Lunar, se strâng reclamaţii la CJPC de la consumatori nemulţimiţi. Nu fac excepţie nici reclamaţiile care nu fac obiectul de activitate al instituţiei, cum este cazul celor venite pe linie de asigurare auto. Conducerea CJPC explică faptul că responsabilă cu soluţionarea unor astfel de reclamaţii este exclusiv Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, de la Bucureşti, dată fiind calitatea reclamanţilor în cauză de asigurat şi nu de consumator.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*