spot_img
20.7 C
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăSocialGorjenii nu-şi cunosc drepturile de consumatori

    Gorjenii nu-şi cunosc drepturile de consumatori

    Au drepturi, dar nu şi le exercită pentru că nu şi le cunosc îndeajuns. Este vorba despre o parte din consumatorii gorjeni care reclamă operatorii economici pentru servicii deficitare, fără să îşi cunoască drepturile şi obligaţiile. În acest sens Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Gorj salută iniţiativa Uniunii Europene de a sprijini educarea consumatorilor şi asigură de mai multă implicare pe viitor.

    Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj s-a confruntat nu de puţine ori cu situaţii în care consumatorii vin cu plângeri din cauza abaterilor agenţilor economici. Domeniile cu probleme sunt variate, de la alimentaţie la prestări de servicii, dar acolo unde apar neconformităţi, iar consumatorii au avut de suferit, se impun nişte paşi clari, cum ar fi păstrarea chitanţei şi citirea cu atenţie a pachetului de servicii oferite, pentru a vedea dacă sunt gratuite sau contra-cost. „Au fost mai multe situaţii în care consumatorii s-au adresat instituţiei noastre cu privire la produse achiziţionate care fie au fost defecte, fie nu puteau fi utilizate pentru scopul iniţial. Ce subliniem pe această cale, este că pentru analizarea plângerilor, consumatorii să vină cu acte de provenienţă pentru atestarea denumirii şi contravalorii produselor şi mai ales să solicite documente fiscale de la operator”, a declarat Daniela Michi, purtătorul de cuvânt al CJPC Gorj. O parte dintre consumatorii gorjeni admit carenţele în cunoaşterea legislaţiei, dar mai spun şi că nu au încredere în instituţiile statului. Alţii se consideră norocoşi că nu au avut până acum probleme. „Nu întotdeauna văd ce scrie, dar când am avut nelămuriri am mers la agentul economic. S-a întâmplat să mi-l schimbe, produsul respectiv, dar mă consider şi norocoasă pentru că am fost scutită de cele mai multe ori”, a declarat o pensionară. „În privinţa alimentelor nu sunt foarte atentă, nu mă uit când expiră, dar cu cele electrocasnice nu îmi permit să nu fiu, costă mult repararea lor”, a fost părerea altei gorjence. Există şi gorjeni informaţi care se uită bine la produs înainte de a-l cumpăra, în special la produsele alimentare şi se plâng de lipsa traducerii înscrisurilor în limba română. „Eu ce să fac dacă nu scrie mai mare şi, mai rău, scrie în altă limbă. Trebuie mai multă atenţie din partea agenţilor economici pentru această problemă, a spus un localnic din Pişteşti, care s-a arătat încântat de ideea Uniunii Europene despre campania de educare a consumatorilor. „Sunt şi drepturi şi obligaţii, dar din păcate, foarte puţini dintre noi, ni le cunoaştem. Orice informare în plus este binevenită, de la autorităţile române sau străine”, a concluzionat localnicul. Explicaţia pentru existenţa în număr mic a consumatorilor educaţi, este dată de faptul că fie nu cunosc legislaţia, fie nu sunt atenţi atunci când încheie contracte, cumpără alimente sau plătesc pentru anumite servicii. În acest sens reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Gorj asigură de campanii de educare a consumatorilor ce vor fi intensificate.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: