spot_img
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăSocialJamboreea Română, cea mai tare experiență pentru un cercetaș gorjean! „Am înoptat...

Jamboreea Română, cea mai tare experiență pentru un cercetaș gorjean! „Am înoptat printre mistreți!”

Jamboreea Română din 2017 a reprezentat, pentru mine, apogeul celor șapte ani de cercetășie împliniți de curând. ROJAM 2017 a reprezentat cel mai mare camp cercetășesc multinațional organizat în ultimii ani în România, la acesta au fost prezenți 1.800 de cercetși români și străini, veniți din toate colțurile lumii. Organizarea Jamboreei a avut anumite aspecte defectuoase, dar cu toate acestea, ROJAM 2017 a fost o experiență unică și inedită. Jamboreea Română din 2017, a fost o experiență uimitoare din toate punctele de vedere atât pentru mine cât și pentru ceilalți cercetăși, membri ai patrulei Orion, din Centrul Local „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu.

După ceremonia ridicării steagurilor și deschiderii oficiale a Jamboreei, cercetașii, împărțiți pe subcampuri denumite după plantele Căii Lactee, au început să ia parte la diverse activități și ateliere, care mai de care mai interesante, precum construcții de camp mici și mari, construirea mecanismelor de lifturi, circuite electrice, toate alimentate de energie eco, jocuri de cunoaștere și dezvoltare personală, leadership, lucru în echipă. Delegația cercetășească a Centrului Local „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu a fost repartizată în subcampul Jupiter. În ziua următoare, patrula din care făceam parte, ce poartă numele constelației Orion, a fost repartizată pentru „Aventura Urbană”. Această activitate a presupus dezgroparea elementelor istorice, de legendă și mistice ale vechilor Bastioane din Brașov. Ziua a culminat cu un hike de câteva ore alături de cercetașii din Muntenegru până la rămășițele vechii cețăți din Vârful Tâmpa. După această activitate a urmat cea mai mare aventura a Jamboreei și a vieții mele ca cercetaș. Împreună cu ceilalți membrii ai patrulei Orion, am ales să parcurgem cel mai greu traseu din Munții Piatra Craiului, dintre toate cele practicabile în această perioada. Patrula noastră a fost singura, dintre toți cei 1.800 de cercetăși, care a reușit să ducă la bun sfârșit acest traseu. Acesta avea să dureze trei zile și să culmineze prin cucerirea, în a doua zi, după 16 ore de hike continuu, plin de peripeții, a trei vârfuri: Vârful Turnu (alt. 1923 m), Vârful Ascuțit (alt. 2150 m), Vârful La Om (alt. 2238 m).

Aventuri și amintiri

În prima zi a hikeului, am început urcarea din comuna Zărnești, prin paduri de conifere, prin pajiști rar călcate de picior de om, pe pante abrupte acoperite de grohotișuri și peste stânci ude, căci înainte de a începe urcarea, am fost întâmpinați de câteva mici furtuni cu ploi abundente. Finalul zilei ne-a găsit la Cabana Curmătura ( alt. 1470 m), ascunzându-ne de furtună în corturi, la o diferență de peste 800 de m altitudine față de punctul de plecare. A doua zi, dis de dimineață, am luat hotărârea de a nu ne lăsa învinși de amenințarea furtunilor și a ceței, ce aveau să ne îngreuneze destul de mult aventura, și am continuat parcurgerea traseului, ba chiar ne-am abătut pentru câțiva kilometri de la el pentru a ne bucura de alte priveliști amețitoare și îmbătătoare prin frumusețea lor. Dupâ aproximativ 1 kilometru de hike am inceput urcarea pe lanțuri către Vârful Turnu. Potecile ce se șerpuiau peste șeile munților și crestele mărșăluite ne-au dus, printre norii de ceața, printre aglomerațiile de jnepeni, în cele din urmă, în Vârful Turnu, primul pe care l-am cucerit în acea zi. După câteva minute de pauză, am continuat urcarea pana la Vârful Ascuțit, unde am servit prânzul în apropierea refugiului denumit dupa primul om ce a bătătorit aceste minunate trasee, Carol Lehman, odihnindu-ne pentru o jumătate de oră. La jumătatea zilei am reînceput sa mărșăluim către Vârful La Om, aflat la 2238 m alt. Această parte a traseului avea să fie cea mai extenuanta, prevestind peripețiile ce aveau să urmeze. Urcând și coborând șa după șa, creastă după creastă, vârf după vârf, epuizând resursele de apă, am ajuns în cele din urmă la Vârful La Om, răzbind ceața și amenințarea furtunilor, urcând mult deasupra norilor, dar ne mai având apă de câteva ore bune, ajungând din nou la o diferență altitudinală de aproape 800 de m. Aproape de ora 21:00, am început coborârea către spațiul de campare, aflat în apropierea locului denumit „La Table”, după ce liderul nostru și-a depus promisiunea de cercetaș, ținând în mână drapelul țării și pe cel al centrului nostru.

Dezvoltare personală

La doar câteva sute de metrii de la începerea coborârii, pe pantele abrupte, acoperite de grohotișuri, doi dintre noi s-au accidentat la glezne, iar ritmul de marș al întregii patrule a fost redus considerabil, dar datorită lipsei de apă, patru cercetași au plecat înainte pentru a căuta un izvor în negura noptii. La ora 22:30 mă aflam în fruntea grupului, încercând să găsesc marcajele ascunse în întunericul nopții, între norii de ceață, printre brazi, picioarele începeau să-mi obosească din ce în ce mai mult, iar rucsacul să mă apese din ce în ce mai tare, fiindu-mi din ce în ce mai greu sa deslușesc potecile, afundându-ne din ce în ce mai tare în nori. După mai bine de 15 ore de hike, zărim o poiană, la care ajungem după câteva zeci de minute, liderul ia decizia de a campa la marginea acesteia, așa că am început să montâm corturile și să pregătim supă la plic, încălzită la Primus. Astfel a trecut și cea de-a doua zi de hike, înoptând într-o poiana aproape de La Table, printre porci mistreti. Căci se pare că poiana era terenul lor, în care se adunau în timpul nopții, auzindu-le grohăitul și jimând la mai putin de un metru de unul dintre corturi, lucru observat abia dimineața, cand am văzut urmele proaspete. Cea de-a treia zi a hikeului a fost ocupată de întoarcerea în Zărneti, după care în Campul ROJAM. După această mareață aventură, una dintre cele mai mari din cei 7 ani de cand sunt cercetaș, au urmat zile de realxare în camp, odihnă și activități plăcute, precum Gala „Fashion în Bocanci”.

Antonius Eftenoiu (autor)

Te-ar mai putea interesa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

Ultima oră!

Comentarii recente

error: Content is protected !!