Linia „fierbinte” a medicilor de familie

0
24

Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie din România a lansat CallMed, un serviciu unic în ţara noastră, de consiliere telefonică, conceput să faciliteze comunicarea dintre medicii de familie şi pacienţii lor şi în afara programului de la cabinet, să economisească timpul fiecăruia.

Pacienţii îi pot solicita medicului lor, orice fel de consiliere privind probleme de sănătate, înainte de a-şi face o programare la cabinetul acestuia. Pentru a putea intra în contact cu un medic de familie, pacientul trebuie să apeleze numărul 1363. După mesajul vocal, pacientul trebuie să tasteze codul unic de identificare a medicului său şi apelul este direcţionat către acesta.

Consultaţii telefonice

Fiecare medic înscris în programul CallMed va avea propriul cod de identificare.Tariful pentru o convorbire telefonică este de 0,95 euro/ minut plus TVA, primul minut fiind indivizibil, după care taxarea va fi la secundă. După cea de a doua apelare, la 1363, numărul pacientului va fi recunoscut de sistemul CallMed şi apelul va fi direcţionat către medicul personal. Apelurile vor putea fi iniţiate din reţelele Orange, Vodafone, Romtelecom sau Cosmote. „Prin acest serviciu, unic în România, pacientul îşi va putea accesa simplu şi rapid medicul căutat, îşi va putea rezolva problemele de sănătate minore care nu necesită consult propriu-zis, ci doar un sfat specializat, va fi consiliat pe probleme de dietă sau modificare a stilului de viaţă în funcţie de necesităţile momentului, îşi va rezolva problemele acute până când are loc consultul propriu-zis la cabinet. În ceea ce îi priveşte pe medici, aceştia vor putea fi în permanentă comunicare cu pacienţii lor şi nu vor mai fi nevoiţi să folosească timpul şi telefonul personal pentru a oferi informaţii specializate”, a explicat Dan Boabeş, CEO Simplus, potrivit comunicatului de presă.

Planuri măreţe

Marina Pîrcălabu, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie din Bucureşti şi judeţul Ilfov, şi-a manifestat speranţa ca, într-un an de zile, „măcar jumătate din medicii de familie din România să fie înregistraţi la CallMed şi să poată fi apelaţi de pacienţii lor prin 1363. Sper ca, într-un an, orice medic curant să poată fi apelat de pacientul său prin acest serviciu. Pe măsură ce medicii vor afla că disponibilitatea lor, timpul alocat, efortul depus, stresul şi răspunderea pentru oferirea unor recomandări de calitate vor fi recompensate valoric, tot mai mulţi vor fi cei care se vor înscrie în acest serviciu. Ca pentru orice serviciu privat, piaţa va fi cea care va decide cum şi în ce fel se va dezvolta”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here