spot_img
9 C
Târgu Jiu
vineri, martie 29, 2024
Altele
    AcasăHeadlinesNoi controale la Protecția Copilului Gorj

    Noi controale la Protecția Copilului Gorj

    Locuințele de tip familial din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Gorj (DGASPC), sub lupa echipelor de control. 23 septembrie este termenul limită dat de reprezentanții Ministerului Muncii pentru ca imobilele destinate minorilor din centrele sociale să obțină acreditarea, altfel locatarii trebuie să elibereze apartamentele. Până în acest moment doar jumătate din locuințe au fost avizate de reprezentanții Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Gorj (AJPIS).

    Ultimul control efectuat a avut loc în anul 2015. Echipele de control au atunci descoperit mai multe deficiențe, motiv pentru care conducerea DGASPC a fost somată ca până pe 23 septembrie 2017 problemele să fie rezolvate, altfel tinerii din centrele de tip familial riscă să rămână pe drumuri. Conducerea unității a găsit soluții doar pentru șase dintre imobilele deținute de unitate, astfel încât la ora actuală avizul de funcționare a fost prelungit pe o perioadă de cinci ani. „Am avut de licențiat 12 servicii sociale din subordinea DGASPC. Aveau o licență provizorie ce expira începând cu data de 23 septembrie, după aceea trebuia ca acești copii să fie mutați pe alte servicii sociale în caz că nu se licențiau. La momentul actual suntem în plin proces de licențiere și avem propuse spre licențiere șase servicii sociale. Pentru trei apartamente din municipiul Târgu Jiu, un apartament din Rovinari și două case de tip familial în localitățile Novaci și Scoarța, echipele de evaluare au constatat îndeplinirea totală a standardelor minime de calitate, astfel s-a propus acordarea licenței de funcționare pentru o perioadă de cinci ani”, a declarat directorul adjunct DGASPC, Valentin Diaconescu.

    Alte șase imobile, evaluate în această săptămână

    În momentul în care s-a solicitat avizarea, conducerea DGASPC s-a lovit de lipsa de perfecționare a personalului precum și de problema apartamentelor suprapopulate. „Am întâmpinat în aceste două luni probleme, în sensul că nu existau cursuri de perfecționare, condiție pentru a obține această licență. Erau cursuri de perfecționare continuă de 48 de ore pentru fiecare angajat de pe aceste servicii. O altă problemă viza un număr de 10 copii care erau în plus în apartamentele de tip familial. Am reușit să-i dăm la asistenți maternali profesioniști, legal, prin plasament în regim de urgență. În prezent rămânem cu alte șase servicii pentru care vom intra cu evaluările în teren. Pentru ele am intrat în ședință extraordinară de Consiliu Județean, solicitând modificarea organigramelor, a statutului de funcții și a regulamentului de funcționare, condiție esențială pentru a fi licențiate aceste servicii”, a mai adăugat Diaconescu.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: