spot_img
4.1 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăSocialO nouă performanţă olimpică a elevilor din Mătăsari

    O nouă performanţă olimpică a elevilor din Mătăsari

    Pentru al treilea an consecutiv, elevii Colegiului Tehnic Mătăsari vor reprezenta Gorjul la olimpiada naţională de Socio-umane, disciplina Cultură civică, olimpiadă ce se organizează pentru clasele a VII-a/a VIII-a, în săptămâna „Să știi mai multe, să fii mai bun!”.

    Echipajul format din eleva Giurgescu Adelina, clasa a VIII-a A şi elevul Tulic Florin Raul, clasa a VIII-a A din cadrul Colegiului Tehnic din Mătăsari, s-a calificat la sfârșitul săptămânii trecute, la faza națională a olimpiadei de Socio-umane, disciplina Cultură civică, în urma etapei județene desfășurată la Colegiul Tehnic „Ion Mincu” din Târgu-Jiu, unde au obţinut locul I, pentru o notă de 9,80. Este al treilea an consecutiv, când elevii școlii din Mătăsari se califică la faza națională a olimpiadei de Cultură civică, în anii trecuţi elevii participanţi la ultima fază a întrecerii, întorcându-se în Gorj cu o onorantă Mențiune specială, acordată pentru punctajul obținut. Totodată, cel de-al doilea echipaj al Colegiului Tehnic Mătăsari, participant la faza judeţeană a competiţiei de anul acesta, format din elevii Curelea Adina, din clasa a VII-a şi Spătaru Manuel, clasa a VIII-a A, a obţinut un merituos loc II, pentru o lucrare ce a fost evaluată cu nota 9,30.

    Competiția naţională, la care vor participa echipaje din toate județele țării, se va desfășura în perioada 06-10 aprilie 2015, în săptămâna numită generic „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, la Mangalia, în judeţul Constanţa. Proba va consta în realizarea, de către echipajele formate din câte doi elevi, a unui proiect, prin care aceștia trebuie să descrie o situație de încălcare a unui drept al copilului, din drepturile enunțate în Convenția ONU și Legea nr. 272/2004, modificată. Mai departe, elevii vor trebui să prezinte o serie de cauze care conduc la crearea unor astfel de situații prin care se încalcă drepturile copilului, să identifice și alte drepturi încălcate și să enunțe două soluții posibile de rezolvare a situației. După ce se face o analiză a celor două soluții, este necesară argumentarea în favoarea uneia dintre acestea iar, la urmă, elevii trebuie să întocmească un plan concret de acțiune, care să conțină atât etape, cât și acțiuni, dar și persoane implicate, totul pentru a duce la eliminarea, pe viitor, a cazurilor în care sunt încălcate drepturile copiilor.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: