spot_img
13.9 C
Târgu Jiu
marți, aprilie 16, 2024
Altele
    AcasăHeadlinesSe plâng la OPC de bănci

    Se plâng la OPC de bănci

    29 consumatori gorjeni şi-au căutat dreptatea la comisarii de la CJPC, unde le-au înaintat mai multe reclamaţii, asta după ce au fost înşelaţi de mai multe bănci. Cum serviciile bancare lasă de dorit, instituţia care apără drepturile consumatorilor a procedat la verificarea plângerilor care sesizau tot felul de nereguli de la nerespectarea clauzelor contractuale până la taxe suplimentare pe contractele de credit.

    Nu au avut timp să se plictisească. Este vorba de comisarii de la CJPC care au efectuat actiuni de control la mai multe bănci reclamate pentru modul defectuos în care îşi văd de obligaţiile faţă de clienţi. Practic, respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul prestării serviciilor atât de către instituţiile finaciar-bancare, cât şi cele nebancare (IFN-uri) a fost principalul obiectiv al controalelor. Printre aspectele reclamate s-au numărat clauze abuzive în contractele de credit sau nerespectarea clauzelor contractuale, refuzul de închidere cont, majorarea cuantumului ratelor lunare, dar şi operaţiuni fără acordul consumatorilor în contul de card. Din cele 29 reclamaţii înregistrate au fost soluţionate un număr de 27, 2 reclamaţii fiind în curs de cercetare. Au apărut şi măsurile dispuse după lege. Astfel, pentru 9 reclamaţii soluţiile au fost favorabile şi băncile au trebuit să restituie peste 3 mii de lei, consumatorilor. Au fost şi 12 reclamaţii în care verificarea nu a susţinut obiecţiile consumatorilor, iar în cazul a 2 plângeri, CJPC le-a redirecţionat spre competenta cercetare.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: