spot_img
10.3 C
Târgu Jiu
joi, aprilie 25, 2024
Altele
    AcasăSocialProiect pentru sute de profesori, părinți și copii din Bălești

    Proiect pentru sute de profesori, părinți și copii din Bălești

    400 de profesori, părinți și copii din comuna Bălești vor beneficia, până la sfârșitul anului viitor, de activități de parenting și de combatere a bullying-ului prin cinematerapie, servicii psiho-terapeutice, ateliere de antreprenoriat și educație financiară. Programele se desfășoară în cadrul proiectului CONGRUENT, derulat de Asociația Docuart în parteneriat cu Școala Gimnazială „Antonie Mogoș” din sat Ceauru.

    „La începutul proiectului, în luna martie 2021, Asociația Docuart a asigurat infrastructura tehnică necesară desfășurării activităților, prin amenajarea și dotarea în Școala Antonie Mogoș a unei săli de proiecție video pentru elevii din ciclul primar și gimnazial. De asemenea, proiectul CONGRUENT are în vedere activarea unui Grup de Inițiativă Locală pentru organizarea de campanii de conștientizare, activități civice comune și acțiuni de dialog.

    Proiectul CONGRUENT derulat de Asociația Docuart vizează, în principal, îmbunătățirea relației dintre cei trei mari actori ai procesului educațional: profesori, copii și părinți. Metodologia programului de parenting  include prezentări, exerciții individuale și de grup, dezbateri și jocuri de rol.

    Categoriile de comunități interetnice implicate în proiect sunt romi și români din comuna Bălești, județul Gorj și anume 200 de copii din cadrul Școlii Gimnaziale „Antonie Mogoș”, care vor fi implicați în activități precum: mentorat, cinematerapie, servicii psiho-terapeutice, workshop-uri de educație financiară și antreprenoriat pentru copii și 200 de adulți care vor fi implicați precum parenting, mentorat, formare antreprenorială, consultanță și mentorat,  acțiuni civice, campanii de informare și conștientizare, acțiuni de dialog social“, se arată într-un comunicat de presă al Docuart.

    „Mândria locală se naște prin descoperirea istoriei comune“

    Daniela Apostol, inițiatorul proiectului și președinte al Asociației Docuart, a spus că în cadrul proiectului au fost cooptați copii din medii defavorizate și se va încerca o formare a mândriei locale prin descoperirea istoriei comune: „Noi cu proiectul Caravana Docuart mergem în județul Gorj din anul 2016. Așa că deja ne cunoaștem cu autoritățile locale, cu liceeni și copii, cu părinți și profesori. Când am scris proiectul CONGRUENT am luat în considerare și datele din recensământ și Strategia de Dezvoltare Locală, faptul că avem elevi care provin din medii defavorizate, familii cu situații financiare precare, familii monoparentale și că avem o comunitate interetnică vulnerabilă. Dar nouă ne plac și oamenii, ne place și istoria locului! Dorim să arătăm copiilor, dar și părinților, că mândria locală se naște prin descoperirea istoriei comune și a … vecinilor!

    Și vreau să menționez că numele partenerului nostru Școala Gimnazială „Antonie Mogoș” vine de la vestitul meșter popular cu acest nume, «născut în ziua de Sânta Maria mică a anului 1835, în satul Bălceşti din judeţul Gorj și căsătorit cu o fată din Ceauru» – ne spune chiar Alexandru Al. Tzigara-Samurcaş, fondatorul Muzeului de Etnografie, de Artă Națională, Artă Decorativă și Artă Industrială (sursa Arta în România – Studii Critice de Al. Tzigara-Samurcaş, Ed.Minerva, 1909, www.muzeultaranuluiroman.ro). Acesta a cumpărat casa meșterului în 1907, aceasta fiind găzduită în prezent la Muzeul Național al Țăranului Român din București”.

    Primele întâlniri cu elevii

    Proiectul a demarat și au avut loc primele întâlniri: „Deja am avut primele întâlniri în Școala Antonie Mogoș cu elevii din clasele a patra și a cincea, iar copiii sunt foarte prezenți: sunt curioși, simpatici și …deja știu ce este bullying-ul, inclusiv cel verbal; avem discuții foarte interesante! Am fost plăcut impresionați și de sentimentul de comunitate dintre părinți și curajul de a vorbi despre probleme de parenting în cadrul grupului nostru. De-abia aștept următoarele sesiuni!”, a precizat Alexandra Cojocaru, psiholog în proiectul CONGRUENT.

    Proiectul este derulat de Asociația Docuart în parteneriat cu Școala Gimnazială „Antonie Mogoș” cu sprijin financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Scopul proiectului este creșterea capacității grupurilor inter-etnice vulnerabile de copii și de adulți din comunitatea defavorizată pe o perioadă de 20 luni prin măsuri de incluziune, educație non-formală, parenting, mentorat, combatere bullying, dezvoltare economică prin workshop-uri și cursuri acreditate în antreprenoriat, consultanță în elaborare planuri de afaceri, activare Grup de Inițiativă Locală, derulare de campanii de conștientizare și realizare de propuneri către autoritățile publice locale.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: