spot_img
16.1 C
Târgu Jiu
joi, martie 28, 2024
Altele
    AcasăSpecialManagerii spitalelor din judeţ, chemaţi "la raport" de prefect

    Managerii spitalelor din judeţ, chemaţi „la raport” de prefect

    Managerii spitalelor din judeţului Gorj, dar şi reprezentanţi ai instituţiilor publice, care „veghează” la bunăstarea acestor unităţi spitaliceşti au fost chemaţi „la raport” de prefectul Liviu Andrei, pentru a discuta problemele din sistemul de sănătate gorjean. Aşa cum a promis, Liviu Andrei va organiza periodic astfel de întâlniri şi va monitoriza, prin intermediul unei comisii, activitatea acestor spitale, pentru a înlătura eventualele cazuri de malpraxis, aşa cum a declarat, însuşi prefectul judeţului.

    Prefectul judeţului Gorj, Vasile Liviu Andrei, s-a întâlnit joi, la Spitalul Orăşenesc Novaci cu reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Gorj, ai Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj, managerii şi directorii medicali ai spitalelor din judeţ şi autorităţile locale care au în subordine aceste unităţi medicale. Întâlnirea de joi vine ca urmare a reuniunii din data de 29 septembrie, unde s-a hotărât ca astfel de întâlniri să aibă loc în fiecare lună, la câte o unitate spitalicească din judeţ. În cadrul reuniunii, prefectul de Gorj a pus accent pe respectarea, de către medici, a jurământului depus, astfel încât la intrarea în gardă toţi pacienţii să beneficieze de tratament corect. De asemenea, toate unităţile spitaliceşti din judeţul Gorj trebuie să respecte Ordinul Ministerului Sănătăţii 1091/2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer. „Este extrem de important ca toţi medicii să respecte prevederile Ordinului Ministrului Sănătăţii şi să nu mai avem cazuri de decese în judeţul Gorj. Dacă un pacient nu poate primi tratament într-un spital, acesta trebuie să fie trimis, la timp, către Spitalul Judeţean sau către altă unitate spitalicească care poate să intervină pentru a salva viaţa pacientului”, a precizat reprezentantul Guvernului în teritoriu. Vasile Liviu Andrei, a stabilit că săptămâna viitoare va emite un ordin de constituire a Comisiei Judeţene de Sănătate din care vor face parte preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, managerii unităţilor spitaliceşti, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj, directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Gorj şi preşedintele Colegiului Medicilor din judeţul Gorj. Comisia va monitoriza problemele din sistemul de sănătate cu scopul de a elimina cazurile de malpraxis din judeţul Gorj. Prezent la eveniment, Marius Boeriu, directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj, a precizat că astfel de întâlniri sunt benefice pentru managerii de spitale, dar şi pentru autorităţile publice care au în subordine unităţile spitaliceşti. „Aceste întâlniri sunt foarte utile, pentru că fiecare participant poate învăţa din experienţa celorlalţi. De asemenea, se poate realiza o prognoză a politicii sanitare pe o perioadă scurtă şi medie”. Managerul Spitalului Orăşenesc Novaci, Eufimia Dumitrescu, a considerat mai mult decât benefice întâlnirile între managerii, directorii medicali şi autorităţile locale. „Iniţiativa domnului Prefect este deosebit de benefică pentru noi, managerii unităţilor spitaliceşti şi creează o competiţie între noi. Mă bucur că prima întâlnire în teritoriu a avut loc la Novaci”. La finalul întâlnirii, toţi cei prezenţi au vizitat unitatea spitalicească de la Novaci şi au stabilit ca următoarea locaţie pentru această şedinţă să fie Spitalul Orăşenesc Târgu-Cărbuneşti.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: